رقابت 7 شرکت‌کننده در چهارمین شب مسابقات قرآن دبی
کد خبر: 3810430
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

رقابت 7 شرکت‌کننده در چهارمین شب مسابقات قرآن دبی

گروه بین‌الملل ـ 7 حافظ کل قرآن از کشورهای الجزایر، اردن، اتیوپی، تانزانیا، فیلیپین، کنیا و گابن در چهارمین شب مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی رقابت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه روزنامه اماراتی البیان؛ سالن اجتماعات اتاق بازرگانی و صنعت دبی، جمعه‌شب (20 اردیبهشت‌) شاهد رقابت 7 حافظ کل قرآن با نام‌های عبدالعزيز شوكری از الجزایر، عبدالرحمن رمضان از تانزانیا، فضلو زينو از اتیوپی، عبيدة معن فريحات از اردن، احمد محمد ابراهيم از كنيا، محامي الدين صالح از فیلیپین، والأريني باه مامادو از گابن بود.
 
ابراهیم محمد بومحله، رئیس کمیته برگزارکننده مسابقات قرآن جایزه دبی، با اشاره مشارکت 100 شرکت‌کننده از سراسر جهان در بیست‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی، گفت: به نفرات اول تا سوم این مسابقات به ترتیب 25 هزار درهم امارات، 200 هزار درهم و 150 هزار درهم جایزه اهدا می‌شود.
 
وی اضافه کرد: نفرات چهارم تا دهم نیز مبلغ 350 هزار درهم امارات جایزه دریافت می‌کنند و 2 هزار درهم نیز به تمامی شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد.
 
بوملحه تصریح کرد: داوران این مسابقات از استادان متخصص در علوم و قرائات قرآن و آشنا به فناوری‌های نوین در زمینه نمره‌دهی به شرکت‌کنندگان هستند و به روایت‌های مختلف قرآنی تسلط دارند.
 
یادآوری می‌شود بیست‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی از شامگاه سه‌شنبه (17 اردیبهشت‌ماه) آغاز شد و در این رقابت‌ها قبل از اجرای شرکت‌کنندگان در سکوی مسابقات، از آنان یک آزمون اولیه در هتل گرفته می‌شود تا کمیته داوران از سطح بالای آن‌ها در حفظ قرآن اطمینان یابند.
 
مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی از بزرگترین رقابت‌های قرآنی در جهان است که در رشته حفظ کل قرآن برگزار می‌شود و مسابقه ترتیل قرآن نیز در پایان این رقابت‌ها و با حضور برترین‌های رشته حفظ انجام می‌شود. از نخستین دوره این مسابقات تاکنون بیش از ۲۳۰۰ نفر از حافظان قرآن از کشورهای مختلف اسلامی و غیراسلامی حضور داشته‌اند و «محمدرضا ولی محمدی»، نماینده جمهوری اسلامی ایران در بیست‌وسومین دوره این رقابت‌هاست.
 
همچنین، در مسابقات قرآن جایزه دبی همه ساله یکی از علما و فضلای جهان اسلام به‌ عنوان «شخصیت اسلامی» انتخاب می‌شود که امسال «جمعه ماجد»، از فعالان اجتماعی و علمی امارات، با توجه به خدمات و دستاوردهای او در امارات و کشورهای عربی به این لقب دست یافت.
انتهای پیام
captcha