126 طرح نوآورانه در بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن اجرا می‌شود/ ارتقای جنبه بین‌المللی
کد خبر: 3810641
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
فقهی‌زاده خبر داد:

126 طرح نوآورانه در بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن اجرا می‌شود/ ارتقای جنبه بین‌المللی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با اشاره به اجرای 126 طرح نوآورانه در این دوره، به تشریح ویژگی‌های منحصر به فرد نمایشگاه امسال پرداخت.

ارتقای جنبه بین‌المللی در بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن/ اجرای 126 طرح نوآوردانهبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که عصر امروز 21 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، با بیان اینکه نمایشگاه امسال مدتی است که عملیات طراحی و اجرای خود را سپری کرده است و تمامی مراحل نیز با دلالت و رهنمودهای مقام عالی وزارت صورت گرفته است، اظهار کرد: در تمامی جزئیات برگزاری نمایشگاه از مشورت‌های مؤثر برجستگان حوزه قرآن و عترت، مدیران پیشین نمایشگاه، صاحب‌نظران و علاقمندان به حوزه اجرای نمایشگاه در شورای سیاستگذاری نمایشگاه بهره برده‌ایم.

فقهی‌زاده بیان کرد: در بخش سیاست‌های اجرایی نمایشگاه بیست و هفتم، چند جنبه به صورت خاص مد نظر قرار داده شد. تقویت جنبه‌های مردمی نمایشگاه و جلب مشارکت سایر نهادها با هدف ارتقای جنبه‌های ملی نمایشگاه از جمله این جنبه‌های خاص است. نمایشگاه امسال ملی‌تر و بین‌المللی‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و از مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و مؤسسات مردمی نیز در نمایشگاه استفاده کرده‌ایم.

رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با بیان اینکه امسال بانک صادرات برای نخستین بار مشارکت جدی در تأمین هزینه‌های نمایشگاه داشته و نهادهای مختلفی همچون شهرداری، شورای شهر، خانه کتاب و ... در اجرای برنامه‌های نمایشگاه همکاری داشته‌اند، افزود: امسال تلاش کردیم تا بازده فعالیت‌ها و تأثیرگذاری ایام نمایشگاه را به ماه‌های قبل و بعد از نمایشگاه گسترش دهیم.

فقهی‌زاده تصریح کرد: در برپایی نمایشگاه امسال همچنین اولویت‌ خاصی به طرح‌های تعاملی اختصاص داده شد و نقش خود را به صورت مستقیم به نفع حضور جدی‌تر مخاطبان اصلی نمایشگاه کاهش دادیم و نمایشگاه امسال تعاملی‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه توجه خاصی به جنبه‌های بصری و نمایشگاهی انجام شده است، اظهار کرد: امسال تلاش کردیم تا با تحدید فضای نمایشگاهی و کوچک‌سازی فضا، به سمت کیفی‌سازی بیشتر حرکت کنیم. اگر چه اندکی از فضای نمایشگاه کاسته شده است، ولی در عمل استفاده بهینه‌ای از این فضا می‌شود و امسال 38 هزار متر مربع فضای مفید در 14 بخش در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 700 طرح جدی برای ارائه و اجرا در نمایشگاه بررسی شد، تصریح کرد: از این تعداد، 126 طرح بررسی شده مصوب و نوآورانه اجرا خواهد شد. نمایشگاه امسال از فردا پذیرای علاقمندان خواهد بود و تا شب 19 ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن اظهار کرد: امسال سعی بر این داشته‌ایم تا نهادهای مشارکت‌کننده در نمایشگاه را افزایش دهیم. همچنین زمینه حضور موثر نمایندگان رسمی کشورهای اسلامی در کنار مؤسسات برگزیده حوزه قرآن و عترت سایر کشورها فراهم شود که در این راستا نمایندگان 10 کشور در نمایشگاه برنامه‌های مفصلی را ارائه می‌کنند.

فقهی‌زاده بیان کرد: امسال نشست‌های تخصصی را به صورت محدود‌تر، ولی با کیفیت بیشتر در کنار کارگاه‌های مختلف برگزار می‌کنیم. همچنین برای دومین بار برگزاری نشست‌های تخصصی تحت وب را تجربه خواهیم کرد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان به ویژگی‌های برجسته نمایشگاه بیست و هفتم اشاره کرد و افزایش مشارکت، ملی‌تر و بین‌المللی‌تر برگزار شدن نمایشگاه، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، عملیات الکترونیکی در حوزه اجرای نمایشگاه و ... را از جمله این ویژگی‌ها دانست.

انتهای پیام

captcha