حمله به دو نفتکش سعودی در آب‌های خلیج فارس
کد خبر: 3811082
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
وزیر انرژی عربستان اذعان کرد؛

حمله به دو نفتکش سعودی در آب‌های خلیج فارس

گروه بین‌الملل ـ خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان از حمله به دو نفتکش این کشور در آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی بندر «الفجیره» امارات خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «رویترز العربیة»؛ خالد الفالح با صدور بیانیه‌ای اذعان کرد که دو نفتکش این کشور صبح دیروز(22 اردیبهشت‌ماه) هدف عملیات خرابکارانه قرار گرفتند.

در این بیانیه‌ آمده؛ یکی از این نفتکش‌ها در مسیر حمل نفت سعودی از بندر «رأس تنوره» بود و قصد داشت نفت را برای شعبه آرامکو در آمریکا برساند.

وزیر انرژی عربستان در این بیانیه اعلام کرد که این حمله خرابکارانه هیچ خسارت جانی یا نشت نفت را در پی نداشت، اما آسیب زیادی به بدنه دو کشتی وارد شد. 

خالد الفالح، مسؤولیت مشترک جامعه جهانی در حفظ امنیت دریانوردی و امنیت نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری را مورد تاکید قرار داد تا پیامدهای آن بازارهای نفت را در بر نگیرد و خطری بر اقتصاد جهانی ایجاد نکند.
 
وزارت خارجه امارات نیز دیروز اعلام کرد که ۴ کشتی تجاری صبح یکشنبه در آب‌های منطقه ای این کشور هدف حمله و عملیات خرابکارانه قرار گرفتند که این حملات خسارت جانی نداشت. این وزارت‌خانه جزئیات بیشتری درباره این عملیات خرابکارانه ارائه نداد.

این در حالی است که منابع خبری از جمله شبکه ماهواره‌ای المیادین دیروز از وقوع انفجارهای پی در پی در بندر الفجیره امارات و آتش گرفتن نزدیک به ۱۰ نفتکش در این حادثه خبر داده بودند.
 
واکنش شورای همکاری خلیج فارس
 
عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز با صدور بیانیه‌ای عملیات خرابکارانه در آب‌های امارات را محکوم و اعلام کرد: چنین اقدامات غیرمسئولانه‌ای منجر به افزایش تنش و درگیری در منطقه شده و منافع ملت‌ها را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.
 
انتهای پیام
captcha