حافظ لیبیایی، برنده جایزه بین‌المللی قرآن دبی
کد خبر: 3813035
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

حافظ لیبیایی، برنده جایزه بین‌المللی قرآن دبی

گروه بین‌الملل ـ مراسم پایانی بیست و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دبی شب گذشته در اتاق صنعت و بازرگانی این شهر با اعلام اسامی برندگان نهایی و اهدای جوایز به آنها، برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خلیج تایمز؛ هیئت داوران «معاث امیر بن حمید» از لیبی را به عنوان برنده عنوان نخست این دوره از رقابت‌ها معرفی کرد و جایزه نقدی به مبلغ 250 هزار درهم امارات به این حافظ لیبیایی اهدا شد.

«احمد اچیری» از مراکش و «ابراهیم مازو» از نیجر مشترکاً جایزه دوم را به مبلغ 200 هزار درهم از آن خود کردند.

نمایندگان کشورهای آمریکا، تونس، سوریه، الجزایر، کنیا، بحرین، و عربستان برندگان رتبه‌های بعدی این مسابقات بودند که جایزه نقدی آنها بین 50 هزار تا 65 هزار درهم بود.

به گفته برگزار کنندگان این دوره از رقابت‌ها، به سایر شرکت کنندگانی که از 100 امتیاز نمره 80 و بالاتر کسب کردند هر یک 30 هزار درهم، 70 تا 79 امتیاز هر یک 25 هزار درهم و و بقیه هرکدام 20 هزار درهم اهدا شد.

حافظ لیبیایی، برنده جایزه بین‌المللی قرآن دبی

ابراهیم بو ملحه، رئیس کمیته برگزاری در سخنانی در این مراسم گفت: حافظان کل قرآن از 160 کشور جهان در ادوار مختلف این مسابقات که از سال 1997 آغاز شده، شرکت کرده‌اند.

وی به شرکت‌کنندگان و برندگان این رقابت قرآنی توصیه کرد که علاوه بر حفظ قرآن، به تدبر در آیات آن و به کارگیری آموزه‌های قرآن نیز همت کنند و به الگویی برای دیگران بدل شوند.  

پیس از این احمد الزاهد، رئیس واحد رسانه جایزه قرآن دبی اعلام کرده بود که شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات بین 6 تا 21 سال سن داشتند که همگی از حافظان کل قرآن و کمیته‌ داوران نیز متشکل از استادان متخصص در حوزه علوم قرآن بوده‌اند.

 یادآور می‌شود، بیست‌ و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی از شامگاه سه‌شنبه (۱۷ اردیبهشت) در رشته حفظ کل قرآن آغاز شد و محمدرضا ولی محمدی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در این رقابت‌‌ها بود که نام او میان ده برنده نخست رقابت‌ها نبود.

انتهای پیام

captcha