برگزاری نمایشگاه قرآن را اقدامی نمادین نمی‌دانیم/ ‌تأکید بر نوآوری و ابتکار
کد خبر: 3814652
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶
عبدالهادی فقهی‌زاده:

برگزاری نمایشگاه قرآن را اقدامی نمادین نمی‌دانیم/ ‌تأکید بر نوآوری و ابتکار

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در آیین اختتامیه این نمایشگاه با تأکید بر اینکه نمایشگاه قرآن را به منزله یک کار نمادین، که بهره‌ای از آن نبریم و طَرفی از آن نبندیم، برگزار نمی‌کنیم، گفت: نمایشگاه قرآن را رویدادی می‌دانیم که راهی به دل‌ها پیدا می‌کند و معنای زندگی را، که در قرآن کریم جست‌وجو می‌کنیم، در دل‌ها به مثابه نهالی نوپا می‌نشاند.

برگزاری نمایشگاه قرآن را یک اقدام نمادین نمی‌دانیم/ ‌تأکید بر نوآوری و ابتکاربه گزارش ایکنا؛ مراسم اختتامیه بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امشب، چهارم خردادماه، در سالن نشست‌های این نمایشگاه در مصلای امام خمینی برگزار شد.

در بخشی از این مراسم عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه قرآن، به بیان سخنانی پرداخت.
وی درابتدای سخنان خود از همکارانش در نمایشگاه قرآن به خصوص قائم مقام و مشاوران خود در این نمایشگاه قدردانی کرد.

وی در ادامه با اشاره به آیه مبارکه «مَا أَصَابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ وَمَا أَصَابَكَ مِنْ سَيِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِكَ وَأَرْسَلْنَاكَ لِلنَّاسِ رَسُولًا وَكَفَى بِاللَّهِ شَهِيدًا» اشاره کرد و گفت: آنچه از موفقیت نصیب ما شده است، جز به یمن و برکت عنایت الهی نبوده است و البته همه کاستی‌ها از ما بوده و برای کمبودها و کاستی‌هایی که مشاهده می‌شود، از همه بازدیدکنندگان و ملت شریف ایران و مخاطبان نمایشگاه صمیمانه عذرخواهی می‌کنم.

وی در ادامه افزود: وعده می‌دهم به شرط حیات بکوشم در سال آینده نمایشگاه قرآن به مثابه ویترین فعالیت‌های کثیری در حوزه‌های فرهنگ دینی تابنده‌تر و مؤثرتر از پیش جلوه‌گری کند.

فقهی‌زاده تصریح کرد: بدون شک بالندگی فرهنگ قرآنی در میان کودکان و نوجوانان آرزوی بزرگ همه ماست؛ نمایشگاه قرآن را به منزله یک کار نمادین که بهره‌ای از آن نبریم و طَرفی از آن نبندیم برگزار نمی‌کنیم، بلکه آن را رویدادی می‌دانیم که راهی به دل‌ها پیدا می‌کند و معنای زندگی را، که در قرآن کریم جست‌وجو می‌کنیم، در دل‌ها به مثابه نهالی نوپا می‌نشاند. ان‌شاالله علاقه به قرآن و آموزه‌های آن را از مرحله شعار به مرحله عمل بدل کنیم.

رئیس بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی‌قرآن کریم اظهار کرد: رویکردهای ما در نمایشگاه قرآن در این دوره به اجمال بیان شد، اما تأکیدم بر این است که همه طرح‌ها و برنامه‌ها را با نوآوری و برجستگی‌های جدید و با جلوه‌هایی تازه عرضه کنیم. از این رو تلاش کردیم تا دوستانی که سال‌ها در نمایشگاه جایگاه و پایگاهی داشته‌اند، به تکاپوی بیشتر بیفتند و فقط در صورتی که از توان اثبات نوآوری از کارهای خود برآیند از آنان دعوت کنیم تا در نمایشگاه مجدداً حضور یابند.

فقهی‌زاده بیان کرد: نمایشگاه قرآن را متعلق به نهاد، مؤسسه‌ و اشخاصی نمی‌دانیم، بلکه این نمایشگاه متعلق به آرمان‌های مقدس ملت شریف ایران است که نمایندگان آنها با برخورداری از توش و توان بیشتر توانایی اجرای برنامه‌های شایسته‌تر و مؤثرتر را عملاً نشان می‌دهند.

وی افزود: امیدواریم این سیر تحول‌ و نوآوری و نوگرایی همچنان در معاونت بپاید و انشاءالله معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با همکاری و همیاری خالصانه و مؤثر نهادهای فرهنگ دینی و مؤسسات قرآنی توانایی اجرای نمایشگاه‌های بهتری را در سال‌های آتی به دست بیاورد.

وی در پایان از همکاران خود در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی کرد و گفت: از همه مؤسسات حامی نمایشگاه و مسئولان فرهیخته و بزرگوار رسانه ملی و مصلای امام خمینی(ره) قدردانی می‌کنم. در پایان ضمن تشکر مجدد از همه همکاران، آرزو دارم ما را به عنوان کوچکترین سربازان خدمتگزار آستان قرآن و اهل بیت(ع) بپذیرند.

انتهای پیام 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۲:۳۲
0
0
تبریک به خبرگزاری ایسنا بابت انتخاب شدن رسانه برتر در نمایشگاه قرآن
captcha