بیانیه حماس به مناسبت روز قدس
کد خبر: 3815881
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸

بیانیه حماس به مناسبت روز قدس

گروه بین‌الملل - حماس ضمن قدردانی از ایران به دلیل نام‌گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، اعلام کرد، «سلاح و وحدت» تنها مسیر برای آزادسازی فلسطین و مقدسات آن است.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم؛ جنبش حماس به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد، این روز فرصتی برای وحدت امت اسلامی و یادآوری نقش آن در قبال مسأله فلسطین است.

این جنبش فلسطینی در ادامه کشورهای عربی و اسلامی را به تلاش در راستای آزادسازی فلسطین و رفع ظلم از اهالی فلسطین فرا خواند و این موضوع را وظیفه‌ای مقدس به گردن آنها دانست.

حماس در ادامه اقدام ایران در معرفی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس را ستود و افزود، این موضوع میزان توجه امت اسلام، سران و ملت آن به مسأله فلسطین و قدس و ادامه این مسیر تا آزادسازی را می‌رساند.

این جنبش فلسطینی تأکید کرد که «سلاح و وحدت ملی» تنها مسیر برای آزادسازی فلسطین و مقدسات آن است.

در این بیانیه آمده است: «مسأله فلسطین و مقاومت قهرمانانه آن امروز مورد دشمنی و توطئه بی‌سابقه از چندین طرف قرار گرفته است. عده‌ای برای عادی‌سازی روابط (با دشمن صهیونیستی) «هروله» می‌کنند و این در حالی است که غزه محاصره و کرانه باختری اشغال شده و بندهای معامله قرن در حال اجرایی شدن است.»

در پایان این بیانیه از تمام امت عربی و اسلامی درخواست شده از مقاومت فلسطین به تمام ابزارهای ممکن حمایت کنند و در مقابل طرح‌های آمریکایی و صهیونیستی بایستند.

معامله قرن همان طرح آمریکا برای تسویه مسدله فلسطین است که قرار است در ماه آینده میلادی نشستی اقتصادی در بحرین در همین راستا برگزار شود.

امام خمینی (رضوان‌الله علیه) در سال ۱۳۵۸ جمعه آخرین ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کرد و از مسلمانان جهان خواست با برگزاری راهپیمایی به یاری قدس بشتابند.

captcha