مقابله با معامله قرن وظیفه دینی و انسانی است
کد خبر: 3816148
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
سیدحسن نصرالله:

مقابله با معامله قرن وظیفه دینی و انسانی است

گروه بین‌الملل ـ دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار کرد: مقابله با معامله قرن وظیفه دینی، اخلاقی، سیاسی و انسانی است، زیرا این یک معامله باطل برای تضییع حقوق ملت فلسطین و نابودکردن مقدسات است.

مقابله با معامله قرن یک وظیفه دینی و انسانی است

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «النشرة»؛ سیدحسن نصرالله ضمن سخنانی در مراسم روز جهانی قدس که شامگاه جمعه(10 خردادماه) در میدان «عاشورا»  واقع در منطقه «الجاموس»  ضاحیه جنوبی بیروت آغاز شد، با بیان این مطلب گفت: امروز چهل سال از اعلام امام خمینی(ره) از آخرین جمعه ماه رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس می‌گذرد و امام راحل در سال 1979 میلادی دعوت به گرامیداشت این روز کرد.
 
وی افزود: در حالی که دشمنان قدس برای فراموشی و غفلت این روز شرط‌بندی می‌کردند، اما هرسال اهتمام ملت‌ها به این روز بیشتر می‌شود و این توجه علی‌رغم تلاش برای معرفی آن به‌عنوان یک روز ایرانی در حال رشد است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در این مراسم که با شعار «نحو القدس»(به سوی قدس) در حال برگزاری است، گفت: اخلاص و صدق نیست امام خمینی(ره) قوی‌تر از هر نیرنگ و فریبی بود، همچنان که اخلاص کسانی که در جهت بازپس‌گیری قدس حرکت می‌کنند فراتر از هر محاصره‌ای است.

سیدحسن نصرالله گفت: به مناسبت روز جهانی قدس شاهد تظاهرات‌های بزرگی در سراسر جهان بودیم، اما تظاهرات میلیونی در ایران قابل تأمل است و این تظاهرات پیامی برای کسانی است که بر روی خستگی ملت ایران شرط‌بندی می‌کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: مردم ایران برای قدس که مسئله‌ای فلسطینی و عربی است، با زبان روزه و میلیونی دوشادوش مسئولان راهپیمایی کردند و ما حتی شاهد بودیم که مراجع دینی قم نیز در این مراسم شرکت کردند.

وی همچنین به تظاهرات مردم بحرین با شعار «به‌سوی قدس» و «نه به معامله قرن» اشاره کرد و گفت: ملت بحرین در این تظاهرات تأکید کرد که اقداماتی که صورت می‌گیرد مشروعیت ندارد و بحرین از این ذلت نظام در برابر اراده آمریکایی‌ها مبرا است.

سیدحسن نصرالله در ادامه معامله قرن و معامله ترامپ را چالش اساسی امروز فلسطین و قدس دانست و گفت: شعار یکپارچه امسال تظاهرکنندگان در روز جهانی قدس رد معامله قرن بود، چرا که این طرح یک تهدید حقیقی است.
 
سیدحسن نصرالله گفت: دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی نظام‌های عربی برای اجرای این معامله تلاش می‌کنند، اما در مقابل یک محور قوی و گسترده برای ممانعت از تحقق این معامله وجود دارد و اکنون نوعی درگیری میان این دو مسیر وجود دارد.

نصرالله تأکید کرد: هدف از معامله قرن این است که هر گونه بحث و گفت‌وگو بر سر قدس، نوار غزه و آوارگان فلسطینی در خارج از سرزمین‌های اشغالی برای همیشه مسکوت بماند.

وی به سخنان «کاندولیزا رایس»، وزیر اسبق آمریکا در مورد «طرح خاورمیانه جدید» اشاره کرد و گفت : هدف از این طرح تثبت «کشور اسرائیل» بود که شکست خورد.

سیدحسن نصرالله به انقلاب‌های مردمی پس از سال 2011 میلادی در برخی کشورهای عربی اشاره کرد و گفت: این انقلاب‌ها به دلیل نبود رهبران بزرگ از مسیر خود منحرف شدند و دولت آمریکا خواست با استفاده از این بهارها، میوه فاسدی بچیدند که این میوه همان «معامله قرن» است.

دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی لبنان در ادامه به توانایی‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه اشاره کرد و گفت: گروه‌های مقاومت در این منطقه می‌توانند در هر جنگ پیش‌رو بر کنترل مساحت‌های گسترده‌ای در فلسطین اشغالی را به دست بگیرند.

وی با اشاره به این که قدرت نظامی فلسطینیان در حال گسترش است، گفت: پهبادها و ده‌ها هزار رزمنده در غزه نشانه‌ای از قدرت جدید مقاومت است و امروز مقاومت صاحب موشک‌های کاتیوشا است و ما از رهبران مقاومت شنیدیم که قادر به هدف قراردادن تل آویو و آسیب رساندن مجدد به آن هستند.

سید حسن نصرالله گفت: اسرائیل از قدرت مقاومت لبنان می‌ترسد و مسئولان این رژیم پیوسته از توانایی و بازدارندگی حزب‌الله سخن می‌گویند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به مسئله سوریه اشاره کرد و گفت: این کشور از آنچه که برای آن طرح‌ریزی کرده بودند، عبور کرد و کسانی که برای نابودی سوریه به این کشور آورده شده بودند و با همکاری اسرائیل قصد ورود به لبنان، عراق و ایران را داشتند، فرو پاشیدند و الآن آخرین نفس‌های خود را می‌کشند.

وی در ادامه به اوضاع عراق اشاره کرد و گفت: آمریکا پس از خروج از این کشور، برای سیطره مجدد بر عراق شکست خورد و عراق امروز جایگاه آن در معادله منطقه‌ای فرق کرده و دارای جایگاه جهادی است.

سیدحسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع یمن اشاره کرد و گفت: نظام سعودی و همه مزدوران با کمک آمریکا، انگلیس و فرانسه در تحمیل اراده خود بر ملت یمن شکست خوردند و در مقابل امروز شاهد هستیم که پادشاه عربستان به اجلاس عربی و اسلامی و کشورهای خلیج فارس دعوت می‌کند و عبارت صحیح برای آن دعوت آن است که «شما عرب‌ها را به خدا قسم می‌دهم، ما را [از دست یمنی‌ها] خلاص کنید»؛ چرا که پهپادهای یمن توانسته‌اند از همه فن‌آوری‌های سعودی عبور کرده و با دقت به اهداف خود برسند و اماکن نفتی سعودی را بزنند و ترامپ هم نتوانتد از آن‌ها حمایت کند.

دبیرکل حزب الله لبنان نشست‌های مکه را اجلاس التماس برای کمک‌ به سعودی دانست و گفت: این نشست‌ها نشان دهنده ناتوانی و شکست آن‌ها در برابر مردم یمن و توانایی‌های آن‌هاست.

سیدحسن نصرالله به حوادث اخیر در شبه جزیره عربستان و حملات یگان پهپادی ارتش یمن به تأسیسات نفتی این کشور اشاره کرد و گفت: کسانی که این حملات را محکوم کردند، به آن‌ها می‌گوییم که به اصول اخلاقی خود مراجعه کنید؛ شما چهار سال در برابر ملتی که ذبح می‌شود، سکوت کردید و هنگامی که لوله‌های نفت هدف قرار گرفت، برای چاپلوسی آل سعود آن را محکوم کردید.

سید حسن نصرالله در بخشی از سخنان خود گفت: امروز محور مقاومت به‌عنوان جبهه مخالف معامله قرن دونالد ترامپ، بسیار قوی است و قادر به مقابله این طرح است، چرا که آن‌ها بر قدرتی قوی با نام ایران تکیه می‌کنند.

وی گفت: ایران عراق را بر ضد داعش کمک کرد و در روزهای سخت از سوریه حمایت و در کنار مقاومت در لبنان ایستاد و تمرکز {آمریکا و اسرائیل} بر ایران این به خاطر این است که آن‌ها تلاش می‌کنند که این محاصره منجر به ضعف کل محور شود.

سیدحسن نصرالله با اشاره به این که بولتون، بن سلمان و نتانیاهو آمریکا را به سوی جنگ با ایران سوق می‌دهند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تأکید کردند که نه جنگ صورت می‌گیرد و نه مذاکره، وما اعتقاد داریم که ایران بسیار قوی و مقتدر است، زیرا اگر ایران ضعیف بود، جنگ خیلی وقت پیش رخ داده بود.

وی گفت: ترامپ و دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا به خوبی می‌دانند که اگر جنگ علیه ایران صورت گیرد، این جنگ محدود به مرزها نخواهد شد و تمامی منطقه را شعله‌ور خواهد کرد و نیروهای آمریکایی و منافع آن نابود خواهند شد و تمامی کسانی که با آمریکا تبانی کرده‌اند، از جمله عربستان و اسرائیل نیز بهای این تبانی را خواهند داد.

دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی لبنان ادامه داد: عربستان سعودی برای بقا و قدرت خود، به آمریکا، غرب و سرویس‌های اطلاعاتی متکی است و این یک حقیقت است، اما ایران دولتی قوی واقعی است.

سیدحسن نصرالله گفت: ترامپ به خوبی می‌داند در صورت وقوع جنگ در منطقه، قیمت هر بشکه نفت به 200 یا 300 خواهد رسید و در انتخابات ریاست جمهوری 2020 شکست خواهد خورد. ایران هرگز آغازگر جنگ نخواهد بود و آمریکا باید همه جوانب جنگ را بسنجد.
 
سیدحسن نصرالله تأکید کرد: تمامی نشانه‌ها حاکی از آن است که فرضیه جنگ علیه ایران بسیار بعید است، چرا که حتی خودِ ترامپ نیز اذعان کرده که چنین جنگی خسارت‌های مالی و انسانی زیادی برای آمریکا به دنبال خواهد داشت. امروز عربستان و دوستانش به این یقین رسیده‌اند که جنگی علیه ایران رخ نخواهد داد. اولویت ترامپ جنگ اقتصادی با ایران، چین، ونزوئلا و کره شمالی است.

نصرالله همچنین به نشست‌های مکه اشاره کرد و گفت: تقریباً در تمامی بندهای بیانیه‌های پایانی نشست‌های مکه بحث تهدید ایران به میان آمده است و نه حمایت از مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله مرکزی و اصلی جهان اسلام.

وی در ادمه از مواضع عراق در نشست مکه تمجید کرد و گفت: کشورهای عربی تنها در دو سطر از بیانیه پایانی نشست خود در مکه از فلسطین سخن به میان آوردند. برگزاری این نشست و نشست‌های پیش از آن، نشانه‌ای جز شکست و عجز سعودی و هم پیاله‌های آن در منطقه نیست.

سید حسن نصرالله همچنین در خصوص موضع هیئت لبنان در اجلاس مکه گفت: به صراحت می‌گویم که موضع هیأت لبنانی در اجلاس مکه مردود و محکوم است و این موضع بیانگر موضع ملت لبنان نیست.

وی در همین ارتباط ادامه داد: موضع هیئت لبنانی در نشست مکه با تعهدات دولت لبنان در تعارض است؛ تعهداتی که این دولت بر اساس آنها از پارلمان لبنان رأی اعتماد گرفت. این مسأله بسیار مهمی است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره قدرت موشکی حزب الله گفت: ما موشک‌های دقیقی داریم که می تواند اهداف رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده و معادلات را تغییر دهند. هرگونه تجاوز نظامی اسرائیل علیه مقاومت در لبنان با پاسخ مستقیم و قدرتمندانه حزب الله مواجه می‌شود.

نصرالله افزود: اسرائیل اهدافِ حزب‌الله را هدف قرار نمی‌دهد چراکه می‌داند حزب الله بسیار قدرتمند است و پاسخ آن را خواهد داد. این حق ماست که برای دفاع از خود و کشور خود سلاح داشته باشیم و سلاح بسازیم.

وی گفت: اگر در تمای میادین حاضر و متمسک به حقوق خود باشیم و بر خداوند توکل کنیم و به وعده پیروزی خداوند ایمان داشته باشید، آینده از آن قدس است نه ترامپ.
 
انتهای پیام
captcha