اعزام نخستین تیم‌های بیمارستانی حج از 13 تیرماه
کد خبر: 3816492
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
حلی‌ساز خبر داد:

اعزام نخستین تیم‌های بیمارستانی حج از 13 تیرماه

گروه سلامت ــ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از آغاز اعزام نخستین تیم‌های پزشکی و بیمارستانی حج 98 به عربستان از 13 تیرماه سال جاری خبر داد.

اعزام نخستین تیم‌های بیمارستانی حج از 13 تیرماهمحمدتقی حلی‌ساز، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ از اعزام نخستین گروه بیمارستانی حج ۹۸ در ۱۳ تیرماه سال جاری خبر داد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمامی امور مربوط به حج ۹۸ براساس آینده‌نگری که از سال گذشته داشتیم، انجام شد و فقط امور اجرایی مانند ارسال دارو و خرید بلیط برای نیرو‌های اعزامی باقی مانده است.

حلی‌ساز بیان کرد: دارو‌های خریداری‌شده نیز قرار است از ۱۳ شوال برابر ۲۷ خردادماه به عربستان ارسال شود؛ امسال تغییر چندانی در فارماکوپه و میزان دارو‌ها حاصل نشده و مانند پارسال حدود ۸۰ تن دارو ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه برای هر ۳۰۰ نفر زائر یک پزشک اختصاص داده شده است، گفت: به ازای هر دو کاروان یک پزشک خدمات درمانی لازم را به زائران ارائه می‌کند و در مجموع کادر درمانی حج امسال ۵۵۰ نفر اعم از پزشکان کاروان‌ها و کادر بیمارستانی هستند.

حلی‌ساز بیان کرد: امسال ۱۸۷ مطب درمانی اختصاص داده شده و همچنین پنج مرکز درمانی در مکه و چهار مرکز در مدینه برپا شده و دو مرکز رئیسی یا بیمارستان هم در مکه و مدینه وجود دارد.
 
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به آغاز واکسیناسیون حجاج نیز اظهار کرد: اتمام واکسیناسیون به خود زوار بستگی داشته و امیدواریم هرچه زودتر اقدام به تزریق واکسن کنند. ضمن اینکه تمامی مراکز جمعیت هلال احمر در سراسر کشور آمادگی تزریق واکسن را دارند و زوار می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha