نشست «متحدان علیه معامله قرن» در بیروت
کد خبر: 3816707
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
امروز برگزار شد؛

نشست «متحدان علیه معامله قرن» در بیروت

گروه بین‌الملل ـ نشست «متحدان علیه معامله قرن» با حضور شماری از نمایندگان گروه‌های سیاسی و حزبی و انجمن‌های وابسته به مقاومت عربی و اسلامی در «بیروت»، پایتخت لبنان برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المیادین؛  در این نشست که امروز(12 خردادماه) در واکنش به کنفرانس اقتصادی بحرین برگزار شد، «عباس زکی»، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین «ساف» و سخنران افتتاحیه اظهار کرد: آنچه امروز در جریان است، تجدید توافقنامه «سایکس‌ ـ پیکو»(توافقنامه منعقدشده در نهم می 1916 میان بریتانیا و فرانسه) است.
 
وی در ادامه معامله قرن را طرحی برای نابود مسئله فلسطین دانست و گفت: اگر فلسطین، اشغال‌شده باقی بماند دیگر آرامش و امنیتی در هیچ یک از کشورهای عربی وجود نخواهد داشت.
 
در ادامه این نشست، حسن عزالدین، مسئول روابط عربی حزب‌الله از موضع فلسطینی‌ها در مخالفت با نشست منامه تمجید کرد و گفت: در دیدار امروز باید صفحه جدیدی باز کنیم که بر قدرت سه گانه «ارتش، مقاومت و ملت» در تمام منطقه تأکید کند.

حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین از دیگر سخنرانان این مراسم بود که تأکید کرد: کسی که از قدس دفاع می‌کند مدافع مکه نیز خواهد بود و کسانی که نشست بحرین را طراحی کرده‌اند آماده تجارت برای هر چیزی هستند.
 
وی در ادامه، معامله قرن را لکه ننگی برای تمام مشارکت‌کنندگان در این طرح دانست و گفت: نشست بحرین نسخه جدید بیانیه «بالفور»* است و مسئولیت ساقط کردن معامله قرن بر عهده ماست.

بنا بر این گزارش؛ اسامه حمدان، عضو دفتر روابط عربی و اسلامی جنبش حماس، عبدالملک العجری، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، «ابواحمد فواد» معاون دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

منامه قصد دارد چهارم و پنجم تیرماه سال جاری نشستی اقتصادی برگزار کند؛ اقدامی که گام اول اجرای طرح موسوم به معامله قرن به شمار می‌رود، نشست امروز بیروت در واکنش به تصمیم بحرین برای برگزاری این نشست برگزار شد.

*بیانیه بالفور، ۲ نوامبر ۱۹۱۷ توسط «آرتور جیمز بالفور» خطاب به «بارون والتر روچیلد» رهبر جامعه یهودیان انگلیس صادر شد و در آن مجوز تاسیس رژیم صهیونیستی به وی داده شد.

انتهای پیام

captcha