رهبر معظم انقلاب همان خط مقاومت امام(ره) را دنبال می‌کنند
کد خبر: 3817470
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
خطیب جمعه تهران:

رهبر معظم انقلاب همان خط مقاومت امام(ره) را دنبال می‌کنند

گروه سیاسی ــ آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، با اشاره به تأکیدات امام(ره) بر مسئله مقاومت و سخنان رهبری در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب با همین محور گفت: رهبری همان راه و خط امام(ره) را دنبال می‌کنند و از تمام ملت، مسئولان و گروه‌های سیاسی با هر عقیده و فکری انتظار می‌رود با رهبر معظم انقلاب همصدا باشند.

به گزارش ایکنا آیت‌الله محمد امامی کاشانی؛ عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز 17 خردادماه، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، از مردم بزرگ و فهیم کشور و همه مستضعفان مسلمان و غیر مسلمان برای گرامیداشت با شکوه روز جهانی قدس تشکر و قدردانی کرد و گفت: تمام این قدم‌ها و حرکت‌ها مورد عنایت خاص امام عصر(عج) است.
وی در ادامه یاد شهدای قیام 15 خرداد 1342 به ویژه کفن پوشان ورامین را گرامی داشت و همچنین شهادت امام جمعه کازرون، حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ محمد خرسند را تسلیت گفت و برای خانواده ایشان طلب صبر و اجر از درگاه خداوند متعال کرد.

امامی کاشانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم امام خمینی(ره) با محوریت مقاومت گفت: در بحث مقاومت آیات مختلفی در قرآن کریم است که یکی از آن‌ها آیات 34 و 35 سوره محمد(ص) است؛ «إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ ثُمَّ مَاتُوا وَهُمْ كُفَّارٌ فَلَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ ، فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَكُمْ وَلَنْ يَتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ». (آنان كه كفر ورزيدند و مانع راه خدا شدند سپس در حال كفر مردند هرگز خدا از آنان درنخواهد گذشت، پس سستى نورزيد و [كافران را] به آشتى مخوانيد [كه] شما برتريد و خدا با شماست و از [ارزش] كارهايتان هرگز نخواهد كاست).

وی اظهار کرد: در ادامه خداوند خطاب به مؤمنان و امت اسلام می‌فرماید نترسید و با این دشمنان نخواهید آشتی کنید. شما امت اسلام سستی نکنید و مقاوت کنید و دعوت به صلح و همکاری و هم صحبتی با اینان نکنید زیرا شما بزرگید و شخصیت بالایی دارید و خدا با شماست، لذا می‌توان گفت خدا در این آیه دستور می‌دهد که نترسید، سازش نکنید، بالاترین امت‌ها هستید، خدا با شماست و اعمال شما نزد خدا محفوظ است.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: مسئله مقاومت که رهبری بیان فرمودند این سخنی است که امام(ره) از روز اول داشت و خط امام (ره) است و بیانات رهبری همان راه است. در اینجا به چند جمله از فرمایشات امام راحل در این باره اشاره می‌کنم. در جلد 14 صحیفه نور آمده است که «ملت مقاوم ما از روز اول مبارزه‌اش می‌دانست که با تمام قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها دست به گریبان است و باید بداند که تمام ایادی داخلی و خارجی، قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها خصوصا امریکای جنایتکار برای شکست ما از تمام امکاناتش استفاده خواهد نمود ولی چاره چیست که کوه مصیبت‌ها در برابر حیثیت ایرانی اسلامی ما چون کاهی است و مردم ما باید خود را آماده این درگیری حسینی تا پیروزی کامل بنمایند».

وی افزود: در همین جلد آمده است که «خمینی که روزهای آخر عمرش را می‌گذراند تمام امیدش به شما مردم سلحشور ایران است. شما عزیزانم به امید خدا پیروزید. شما مردم دلیر و آگاه سرمشقید برای ملل زیر سلطه جهان. و باید بدانید در میدانی قدم گذاشته‌اید و مواجه هستید که با مشکلات بسیاری است که تنها مقاومتتان نجاتتان خواهد داد و به هیچ وجه ترس و بیم به خودتان راه ندهید که راه هم نمی‌دهید و در سایه اتحاد به پیروزی نهایی خواهید رسید».

امامی کاشانی اظهار کرد: در سخن دیگری در جلد 16 صفحه 102 آمده است: «امروز ایران در جهان پیش دوست و دشمن به نام نیک، کشور مکتبی و مقاوم و در مقابل قدرت‌های بزرگ مطرح است. حتی آنان که از روی جهل و نادانی و یا حسد و عقده‌های درونی با جمهوری اسلامی ایران و با این جوانان پرتوان به دشمنی برخاسته‌اند در باطن و ذاتشان با اعجاب و بزرگی به ایران نگاه می‌کنند و از پیروزی این کشور و جمهوری اسلامی خون دل می‌خورند». در جلد 20 صفحه 183 نیز اینگونه امام(ره) می‌فرماید که «تجربه هایی که ما از دنیا در این سال‌های طولانی داریم این است که مسلمانان ول اینکه یک عده کمی باشند ولی در مقابل خصم خودشان مقاومت کنند اگرچه خصم آنان ابرقدرت‌ها باشند». این البته فرمایش آن روز امام است ولی امروز مستضعفان جهان هم به کشورهای اسلامی می‌پیوندند.

خطیب جمعه تهران ابراز کزد: در جلد 13 صفحه 108 بیان شده که «پیامبر اکرم(ص) از همه گرفتاری‌هایی که داشتیم بیشتر گرفتاری داشت. چندین ماه و سال در حبس بود در شعب ابی‌طالب محصور بود مع ذلک مقاومت کرد و باید مقاومت کرد. ملت ایران مقاومت می کند و باید مقاومت کند». در جلد 20 صفحه 235 نیز آمده است که «آیا ملت دلاور ایران در مقابل جنایات متعدد امریکا در خلیج فارس اعم از حمایت نظامی و اطلاعاتی که به رژیم عراق داد و حمله به سکوهای نفتی، کشتی‌ها و قایق‌ها و هواپیمای مسافربری مقاومت نکرد؟ آیا ملت ایران در جنگ دیپلماسی شرق و غرب علیه خود و ایجاد بازی‌های سیاسی مجامع بین‌المللی مقاومت نکرد؟ آیا ملت شجاع ایران در مقابل جنگ اقتصادی و تبلیغاتی و روانی و حملات ددمنشانه دشمن به شهرها و مناطق مسکونی و بمباران‌های مکرر شیمیایی مقاومت نکرد؟ آیا ملت ایران در مقابل توطئه‌های منافقین و لیبرال‌ها مقاومت نکرد؟ و همچنین مشکلات اقتصادی و گرفتاری‌هایی که برای ایران پیش آمد در تمام این‌ها ایران مقاوت کرد و این گرفتاری‌ها و مشکلات اقتصادی به زودی تمام می‌شود».

وی تصریح کرد: امروز هم که دشمن با سطح وسیع‌تری مشکلات را به ما تحمیل کرده به فضل خدا برطرف می‌شود. رونق تولیدی که رهبر عزیزمان فرمودند همین انتهای آیه 35 سوره محمد (ص) است. در جنگ و مقابله مشکلات اقتصادی است ولی خدا می‌فرماید: اعمال شما منظور است و همه را می‌بیند و پاداش می‌دهد بنابراین باید به تولید پرداخت و سرمایه گذاران سرمایه را بیرون نبرند و پول را در کشور خرج کنند و این‌ها را امام عصر(عج) می‌بیند.

امامی کاشانی اظهار کرد: دولت باید تسهیلات سرمایه‌گذاری را فراهم کند و مجلس قوانین را ایجاد کند و مشکلات دست و پاگیر برداشته شود و از طرفی باید حمایت کنند که تولید داخلی بالا برود و اشتغال زیاد شود و اقتصاد کشور از این مشکل نجات پیدا کند. این یک وظیفه برای همه ماست که به این رونق تولید بپردازیم و حتی جایی که جلوی رونق گرفته می‌شود که از باب مثال یکی از آن مالیات‌های غلط است. باید به آنان که ندارند مساعدت شود و وزارت اقتصاد باید برای مسئله مالیات فکری کند و هم فراریان مالیاتی و هم آن‌هایی که برای دادن مالیات مشکل دارند راهکاری بیابد.

خطیب جمعه تهران تأکید کرد: همه اعم از دولت، مجلس، قوه قضائیه و مردم باید کار کنند و آنان که دارند و می‌توانند به خاطر خدا و حیثیت کشور و خانواده خودشان سرمایه را در کشور در راه تولید به کار گیرند و پول را به خارج نبرند که این ضرری برای خودشان، خانواده و آخرتشان است.

وی بیان کرد: مطالبی که از امام(ره) عرض شد همین راه و خطی است که رهبر معظم انقلاب دارند دنبال می کنند. از تمام ملت، مسئولان و گروه‌های سیاسی با هر عقیده و فکری انتظار می‌رود با رهبر معظم انقلاب همصدا باشند. دنیا بداند که مقابله است و حرف همین است و غیر از این نیست و همه باید به این اصل و اساس توجه کنیم که عامل عظمت و سربلندی کشور و نظام است.

بنابراین گزارش خطیب جمعه این هفته تهران در خطبه اول با اشاره دیدن نتایج خوب و بد اعمال گفت: ماه رمضان گذشت و ریاضت و جهاد در عبادت و مناجات با خدا بود. خیلی‌ها می‌پرسند که چه کنیم اعمالمان را حفظ کنیم و این واقعاً سرمایه‌ای رو به رشد باشد.

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید که بدانید اعمالمان را علاوه بر اینکه خدا و ملائکه می‌بینند، حجت و ولی خدا هم می‌بیند که امروز در غیبت کبری شخص حجت بن الحسن(عج) است.

امامی کاشانی در ادامه به تشریح سه حدیث درباره همین دیدن و دانستن اعمال توسط حجت خدا از کتاب «بصائر الدرجات» صفار قمی پرداخت و گفت: فردی به امام صادق(ع) گفت: «در آیه قرآن منظور از اینکه علاوه بر خدا و پیامبر(ص)، مومنان اعمال را می‌بینند چیست؟ امام پاسخ داد: امیدی داری غیر از انکه الان مصاحب و امام توست». مؤمن واقعی حجت خداست و معصوم است در ردیف پیامبر قرار گرفته است، لذا در روایات آمده است که مقصود از مومنون ائمه هدی (ع) در عصر خودشان هستند.

وی ابراز کرد: فردی خدمت امام رضا(ع) رسید و بیان کرد که شما برای من و خانواده‌ام دعا کنید. امام(ع) فرمود مگر چنین نیست که دعا کنم. در هر روز و شب اعمال شما به من عرضه می‌شود. اگر عملتان خوب بود خوشحال می‌شوم و دعا می‌کنم و اگر عمل زشت بود نگران می‌شوم. امام وقتی تعجب آن فرد را دید، گفت: کلام خدا را نخوانده‌ای که می‌فرماید: « وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ»؛ «مومنون» ما هستیم.

امامی کاشانی بیان کرد: داوود رقی بر امام صادق(ع) وارد شد در حالی که از سفر مکه آمده بود و به مدینه نزد ایشان آمده بود.همین که نزد امام نشست، امام نگاهی کرد و فرمود: «روز پنجشنبه من اعمال تو را دیدم.کاری کرده بودی که مرا خوشحال کردی. تو وقتی خواستی به مکه بری صله رحم کردی و چیزی را برای پسرعمویت گذاشتی. داوود رقی گفت: بله، پسرعموی من فردی ناصبی (دشمن اهلبیت) است اما عائله‌مند و محتاج بود. تردید داشتم برای او چه کنم بالاخره برای او مالی گذاشتم. امام فرمود این کار من را خوشحال کرد.»

وی افزود: از اینجا انسان می‌فهمد که کمک به بینوا ولو اینکه ناصبی باشد چون اعمال به حجت خدا عرضه می‌شود مایه خوشحالی آن‌هاست. در ماه رمضان قرآن خواندیم، کمک کردیم، دعا و مناجات داشتیم و روزه گرفتیم، اما این برکات وقتی حفظ می‌شود که ببیند شخص امام عصر(عج) آ‌ن‌ها را می‌بیند و ناظر است و نزد او مطرح است.

انتهای پیام

captcha