وزرای خارجه مراکش و فرانسه: اطلاعاتی درباره معامله قرن نداریم
کد خبر: 3817905
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

وزرای خارجه مراکش و فرانسه: اطلاعاتی درباره معامله قرن نداریم

گروه بین‌الملل ــ وزرای خارجه مراکش و فرانسه تأکید کردند که از طرح صلح آمریکا میان دو طرف فلسطینی و صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» هیچ اطلاعی ندارند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با ناصر بوریطه همتای مراکشی خود در رباط، پایتخت مراکش اظهار کرد: اگر کسی درباره معامله قرن اطلاعاتی دارد، ما را هم مطلع کند، از او ممنون خواهیم بود.

بوریطه همچنین عنوان کرد: کشورش هیچ اطلاعاتی درباره معامله قرن ندارد و زمانی که از مفاد و جزئیات آن باخبر شود، نظر خود را درباره این طرح اعلام خواهد کرد.

این در حالی است که جرد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اواخر ماه مه گذشته به منظور زمینه‌سازی برای کنفرانس اقتصادی بحرین درباره معامله قرن به چند کشور از جمله مراکش سفر کرده بود.

بوریطه بیان کرد که مواضع ما ثابت و روشن است و هیچ راه‌ حلی بدون تحقق راهکار تشکیل دو کشور را قبول نداریم. بر همین اساس، مراکش هر طرح و راهکاری برای تحقق صلح را با دقت بررسی خواهد کرد و موضع خود را درباره آن اعلام می‌کند.

لازم به ذکر است که دولت آمریکا در نظر دارد پنجم و ششم تیرماه سال جاری(26 و 27 ژوئن 2019)، کنفرانس اقتصادی را با عنوان اولین گام در راستای اجرای معامله قرن در بحرین برگزار کند.

انتهای پیام

captcha