تکذیب دیدار محرمانه محمود عباس با مقام اسرائیلی
کد خبر: 3819695
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

تکذیب دیدار محرمانه محمود عباس با مقام اسرائیلی

گروه بین‌الملل ـ مشاور امور خارجی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، دیدار محرمانه و پنهانی محمود عباس با «نداف ارگمان»، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شاباک)، را تکذیب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «مصر العربیة»؛ برخی منابع مطبوعاتی وابسته به رژیم صهیونیستی مدعی شدند که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شب گذشته، 25 خرداد، دیداری محرمانه و پنهانی با رئیس شاباک داشته است.
 
شبکه ۱۲ تلویزیون عبری‌زبان اسرائیل در این زمینه مدعی شد که رئیس شاباک در این دیدار تلاش کرده که محمود عباس را به دریافت درآمدهای حاصل از مالیات‌های فلسطین با کسر بودجه حقوق اسرا و شهدای فلسطینی راضی کند.

این شبکه اسرائیلی بدون اشاره به نتایج این دیدار فقط مدعی شد که سازمان امنیت داخلی اسرائیل نگران فروپاشی قریب‌الوقوع تشکیلات خودگردان و اتمام بودجه آن پس از مخالفت با دریافت درآمدهای مالیاتی از سه ماه قبل، به دلیل کسر بخشی از آن، است.

مجدی الخالدی، مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور خارجه، اخبار منتشرشده در این زمینه را تکذیب کرد و در این باره گفت‌: این اخبار بی‌اساس بوده و هدف از آن اشاعه هرج و مرج در میان فلسطینی‌هاست.
 
وی افزود: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با هیچ مسئول اسرائیلی برای بررسی بحران درآمدهای مالیاتی فلسطین دیدار نکرده و هیچ‌گونه دیداری به این شکل نخواهد داشت.

مشاور محمود عباس در امور خارجه در ادامه اظهاراتش با تأکید بر موضع‌گیری فلسطین و مخالفت این کشور با دریافت درآمدهای مالیاتی کسرشده، بیان کرد: مسئولیت انجام چنین دیدارهایی برعهده حسین الشیخ، معاون وزیر امور مدنی یا ماجد فرج، رئیس اطلاعات کل فلسطین، است.

خالدی با اشاره به اینکه رهبری فلسطین با هر گونه کسر از درآمدهای مالیاتی مخالف است و فقط این درآمدها را در صورتی که به شکل کامل پرداخت شوند، تحویل خواهد گرفت، گفت‌: محمود عباس موضع‌گیری تشکیلات را به تمامی طرف‌های عربی و بین‌المللی اعلام کرده است.

یادآور می‌شود رژیم صهیونیستی اخیراً اجرای قانون کسر بیش از ۵۰۰ میلیون شکِل (واحد پول اسرائیل) از درآمدهای فلسطین را در واکنش به ادامه حمایت‌های مالیاتی از خانواده‌های اسرا و شهدای فلسطینی و پرداخت حقوق ماهانه به آنها تصویب کرد.
 
انتهای پیام
captcha