برگزاری موفقیت‌آمیز طرح تفسیری «نسیم وحی» در 50 منطقه هندوستان
کد خبر: 3820114
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
مدیرکل قرآن وحدیث المصطفی خبر داد:

برگزاری موفقیت‌آمیز طرح تفسیری «نسیم وحی» در 50 منطقه هندوستان

گروه حوزه‌های علمیه – مدیرکل اداره قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی از برگزاری موفق دومین دوره طرح تفسیری «نسیم وحی» در 50 منطقه از هندوستان خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین رفیعی در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برگزاری دومین طرح تفسیری «نسیم وحی» در هندوستان افزود: امسال نیز همچون سال گذشته به مناسبت ماه مبارک رمضان، دومین دوره از طرح «نسیم وحی» از طریق برپایی کرسی‌های تفسیر قران کریم در 50 منطقه هند، توسط نمایندگی المصطفی برگزار شد.
عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه اظهارکرد: این طرح با هدف رفع مهجوریت از ساحت مقدس قرآن و گسترش معارف نورانی قرآن در میان نسل جوان و دانشجویان توسط علما و روحانیون هند که عمدتا از فارغ‌التحصیلان جامعة المصطفی هستند با محوریت مساجد، در ایالت های مختلف این کشور اجرا شد.
رفیعی بیان کرد: اساتید این طرح همه روزه علاوه بر برپایی جلسات تفسیر و بیان تفسیر سوره‌های لقمان و حجرات، برنامه‌هایی مانند اقامه نماز جماعات، گفتمان و سخنرانی دینی را برای مخاطبین و گروه‌های هدف به‌ ویژه جوانان و نوجوانان برگزار کردند.
مدیرکل قرآن و حدیث المصطفی ادامه داد: به منظور پشتیبانی علمی از دوره و ایجاد وحدت رویه دراجرای طرح، سه کتاب تفسیر سوره حجرات، تفسیرسوره لقمان و رمضان با قرآن توسط مرکز پژوهش‌های اسلامی نمایندگی المصطفی به زبان اردو ترجمه و پس ازانتشار در اختیار اساتید قرارگرفت.
وی گفت: این طرح با حمایت‌های جدی ریاست المصطفی در سال آینده در نقاط بیشتری از دنیا به ویژه کشورهای آسیایی برگزار شد.
انتهای پیام

captcha