قاری تهرانی و روایت سفر به عراق
کد خبر: 3820441
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

قاری تهرانی و روایت سفر به عراق

گروه بین‌الملل ــ «مجید عنان‌پور»، قاری اعزامی ایران به کشور عراق، با بیان خاطراتش از سفر به عراق در رمضان امسال گفت: محافل انس با قرآن در عراق شور و حرارت خاصی داشت و مهمان‌نوازی مردم این کشور مثال‌زدنی است.

به گزارش ایکنا؛ مجید عنان‌پور، ماه رمضان امسال به شهرهای مختلف عراق اعزام شد و ضمن حضور در شهرهای کوفه، بصره، ناصریه و عماره در محافل قرآنی این کشور به تلاوت قرآن پرداخت.

مجید عنان‌پور از قاریان تهرانی است که از هفت سالگی در جلسات قرآن سنتی شرکت می‌کرد و از 10 سالگی به صورت تخصصی و با حضور در جلسات استادانی چون خلیل دلپاک، امیر درستکار و حجت‌الاسلام محمدرضا اعوانی، به یادگیری علم قرائت قرآن پرداخت. وی همچنین از محضر استادان بنام کشور همچون احمد ابوالقاسمی، محمدرضا ابوالقاسمی و سیدمحسن خدام حسینی بهره برده است.

بنا به اعلام مؤسسه قرآنی «نورالهدی»، این قاری ایرانی در سفر 10 روزه به عراق ضمن بازدید از مؤسسات قرآنی مختلف همچون مؤسسه تمسک به ثقلین شهر کوفه، مؤسسه فرهنگی ولایت شهر ناصریه، مؤسسه روح الله شهر بصره و مؤسسه فرهنگی اسلامی شهر عماره به اجرای برنامه‌های قرآنی به ویژه در جمع نیروهای حشدالشعبی پرداخت.

استقبال مردم شهر ناصریه از برنامه‌های قرآنی مجید عنان‌پور کم‌نظیر بود و کارگاه آموزشی نیز با حضور این قاری ایرانی برگزار شد. وی می‌گوید: گاهی تا سحر با قرآن‌دوستان به بحث و گف‌وتگو می‌پرداختیم و حتی یکی از آنان به اصرار ما را به منزل شخصی‌اش دعوت کرد و میهمانی و محفل باشکوه قرآنی تدارک دید.

عنان‌پور افزود: تلاوت ترتیل و جزءخوانی در کشور عراق همچون ایران مورد استقبال واقع نمی‌شد و کمتر محفلی بود که مقید به جزءخوانی باشد. شهر بصره و مسجد الکوثر فقط مکانی بود که برای تلاوت ترتیل هم از قاریان مختلف دعوت به عمل می‌آورد.

وی تصریح کرد: مهمان‌نوازی مردم عراق واقعاً مثال‌زدنی است. به نظرم بسیاری از مردم ما این مهمان‌نوازی را به معنای واقعی کلمه درک کرده‌اند. زمانی که در ایام اربعین حسینی با پای پیاده از نجف تا کربلا عزیمت می‌کنند، در مسیر عاشقان و ارادتمندان به اباعبدالله الحسین(ع) مردم عراق به گونه‌ای از آنان استقبال می‌کنند که در جهان نظیرش را ندیده‌ایم. این مهمان‌نوازی در این ایام ملموس است.

تلاوت در مسجد جامع «آل بنیان» در شهر ناصریه با استقبال بی‌نظیر مردم همراه بود و این برنامه را شبکه تلویزیونی «بیان» پوشش داد و پس از اتمام تلاوت، این شبکه در خصوص نحوه یادگیری قرآن با مجید عنان‌‌پور گفت‌و‌گو کرد.

انتهای پیام

captcha