انجام فعالیت‌ پژوهشی به منظور ترویج زندگی مهربانانه به رسم اهل‌بیت(ع)
کد خبر: 3821928
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
عباس سلیمی پیشنهاد داد؛

انجام فعالیت‌ پژوهشی به منظور ترویج زندگی مهربانانه به رسم اهل‌بیت(ع)

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه انتظار مردم این است که بر بار محتوایی و پژوهشی ستاد بیفزایم، به اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت پیشنهاد داد تا برای این منظور، ضمن ارتباط با حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها با اساتیدی که در حوزه جامعه‌شناسی فعالیت می‌کنند نیز کارهای پژوهشی انجام شود تا سبک زندگی مهربانانه را بر مبنای تعالیم اهل‌بیت(ع) در دهه کرامت ترویج دهیم.

بزرگداشت دهه کرامت به غنای محتوایی و پژوهشی نیاز داردبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ عباس سلیمی، معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در ششمین جلسه شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت که امروز سوم تیرماه، به میزبانی این آستان برگزار شد، اظهار کرد: باید با هوشمندی فراوان بتوانیم نهایت بهره را از روزهایی همچون دهه کرامت ببریم. توجه به محتوا و معنای روزهایی مانند دهه کرامت در زمانه‌ای که دشمنان شمشیر را از رو بسته‌اند و به طور همه جانبه برای مقابله با اسلام به میدان آمده‌اند، اهمیتی دو چندان می‌یابد.

وی در ادامه گفت: برای مثال کتابی با نام نقدی بر قرآن به دست شخص معلوم الحالی به نام دکتر سها در هزار صفحه نوشته شده و فایل‌های آن در فضای مجازی انتشار یافته است؛ جوانان و دانشجویانی که اطلاعات دینی و مطالعه کافی نداشته باشند، حتما ادعاهای این کتاب را باور می‌کنند. ما باید تلاش کنیم به این شبهات پاسخ دهیم؛ برای پاسخ به همین کتاب نیز تلاش‌هایی انجام شده،‌ اما متاسفانه کافی نبوده است.

سلیمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خدمت کریمانه و مهربانی به رسم اهل‌بیت(ع) که شعار امسال دهه کرامت انتخاب شده، شعاری غنی و پر محتواست، به شرط اینکه به آن عمیق شویم و درباره آن دقیق‌تر بنگریم. در حدیثی از امام رضا(ع) که مضمون آن در کلام دیگر معصومان نیز وجود دارد، می‌خوانیم «سوگند خدایی که جانم در دست اوست، هیچ کسی وارد بهشت نمی‌شود مگر اینکه مهربان باشد.»

وی افزود: یاران امام رضا(ع) در پاسخ ایشان گفتند ما همه مهربان هستیم، علت تأکید شما چه بود، ایشان فرمودند یعنی باید با همه مردم مهربان باشید. متاسفانه ما امروز در عمل به این آموزه توجه نداریم چرا که اگر مهربانی در کشورمان جاری بود، شاهد 16 میلیون پرونده قضایی در کشور نبودیم و بسیاری از ناهنجاری‌ها رخ نمی‌داد.

این استاد پیشکسوت قرآن کریم یادآوری کرد: کتاب آسمانی ما با رحمان و رحیم آغاز شده است؛ مهربانی، دل رحم بودن و خیرخواهی در صدر معارف ماست.

این خادم القرآن با بیان اینکه انتظار مردم این است که بر بار محتوایی و پژوهشی ستاد بیفزایم، به اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت پیشنهاد داد تا برای این منظور، ضمن ارتباط با حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها با اساتیدی که در حوزه جامعه‌شناسی فعالیت می‌کنند نیز کارهای پژوهشی انجام شود تا سبک زندگی مهربانانه را بر مبنای تعالیم اهل‌بیت(ع) در دهه کرامت ترویج دهیم.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) تأکید کرد: این آستان در ایام دهه کرامت با برگزاری کرسی‌های تلاوت ویژه خانم‌ها و آقایان، برگزاری مسابقات فرهنگی مثل حفظ پیام امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در خدمت زائران است.

وی در پایان گفت: پیام امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، دانشنامه سبک زندگی اسلامی محسوب می‌شود، اگر کسی خدای ناکرده از قرآن و نماز فاصله گرفته باشد با همین پیام و عمل به آن، می‌تواند در دنیا و آخرت سعادتمند شود.

انتهای پیام

captcha