حمله نظامیان سودانی به مقر اتحادیه اصناف
کد خبر: 3823120
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
در آستانه تظاهرات امروز صورت گرفت؛

حمله نظامیان سودانی به مقر اتحادیه اصناف

گروه بین‌الملل ـ در آستانه تظاهرات میلیونی و فراگیر امروز در سراسر سودان، اتحادیه اصناف این کشور از حمله نیروهای نظامی وابسته به شورای نظامی انتقالی سودان به مقر اتحادیه خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره‌نت؛ اتحادیه اصناف سودان اعلام کرد: نظامیان وابسته به شورای نظامی انتقالی این کشور شامگاه شنبه (8 تیرماه) به مقر این اتحادیه حمله کردند و مانع از برپایی کنفرانس مطبوعاتی اتحادیه شدند.

اتحادیه اصناف سودان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام شورای نظامی سودان بیانگر گرایش این شورا به ایجاد محدودیت و تنگنا و سرکوب آزادی است.

در بیانیه این اتحادیه آمده: مردم سودان در مسیر انقلاب ثابت‌قدم هستند و تظاهرات میلیونی امروز پاسخی قوی به این رفتار وحشیانه خواهد بود.
 
از سوی دیگر، شورای نظامی انتقالی سودان شامگاه شنبه در فراری رو به جلو و در آستانه تظاهرات میلیونی امروز با صدور بیانیه‌ای، نیروهای آزادی و تغییر را مسئول هرگونه ریختن خون تظاهرکنندگان و آسیب اموال دولتی و شهروندان دانست.

از سوی دیگر، محمد حمدان دقلو، معروف به حمیدتی، معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان، در جریان سخنرانی در جمع ملت این کشور اظهار کرد: این شورا به دنبال تشکیل یک دولت غیرنظامی و مستقل است.

حمیدتی افزود: امیدواریم هرچه سریعتر دولتی تشکیل شود که رضایت تمام ملت سودان را جلب کند. مسئله مهم برای ما معیشت مردم، گرانی و طمع تاجران به ویژه تاجران دلار است و به لطف خدا به زودی با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هیچ فرد خاصی را مشخص نکرده‌ایم. ما خواستار دولت صلاحیت‌ها هستیم که کشور و منافع آن برایش مهم باشد. آنچه تاکنون رخ داده کافی است. ما فتنه نمی‌خواهیم. همچنین، شورای نظامی انتقالی ادامه نظام عمرالبشیر، رئیس‌جمهوری مخلوع سودان، نیست.

نظامیان سودانی بامداد دوشنبه(13 خردادماه) به تحصن‌کنندگان در مقابل مقر فرماندهی ارتش در شهر خارطوم یورش بردند که بنابر اعلام شاهدان عینی، نظامیان سودانی در این حمله برای متفرق کردن تحصن‌کنندگان از گاز‌های اشک‌آور و گلوله‌های مشقی استفاده کردند. کمیته پزشکان وابسته به ائتلاف تغییر و آزادی، تعداد کشته‌شدگان این حادثه را 130 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha