نمایش آثار قرآنی خوشنویس پاکستانی در دهه کرامت
کد خبر: 3823417
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

نمایش آثار قرآنی خوشنویس پاکستانی در دهه کرامت

گروه بین‌الملل ــ آثار قرآنی یک بانوی هنرمند خوشنویس اهل شهر «کراچی» پاکستان به مناسبت دهه کرامت به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ ادیبه خان، از بانوان هنرمند خوشنویس شهر کراچی است که به منظور انجام هماهنگی برای برگزاری نمایشگاه ویژه بانوان به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، ضمن حضور در نمایندگی فرهنگی ایران در کراچی با بهرام کیان، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

کیان با اشاره به جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری که در ایران برگزار می‌شود، گفت: با توجه به هنر شما که خوشنویسی و نقاشی‌خط آیات قرآنی است، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حضور شما در جشنواره‌های ملی جمهوری اسلامی ایران و نمایشگاه بین‌المللی قرآن باشیم.

وی به برگزاری جشن ولادت حضرت معصومه(س) در خانه فرهنگ ایران در کراچی اشاره و از این هنرمند خوشنویس برای حضور در این مراسم و نمایش آثار هنری وی دعوت کرد.

ادیبه خان با تشکر از مسئول خانه فرهنگ، گزارشی از سوابق هنری و پیشینه همکاری‌های خود با نمایندگی فرهنگی کشورمان در کراچی ارائه داد و برای برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسی اعلام آمادگی کرد.

در پایان مقرر شد که در شش ماه دوم سال و با شروع سال تحصیلی دوره آموزشی نقاشی‌خط ویژه بانوان ایرانی و پاکستانی با حضور این بانوی هنرمند به عنوان مربی برگزار شود.

گفتنی است، دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه(س) و پایانش با ولادت امام رضا(ع) است.

انتهای پیام

captcha