مقاومت فلسطین ادامه حرکت انقلاب اسلامی ایران است
کد خبر: 3823640
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
سفیر فلسطین در ایران:

مقاومت فلسطین ادامه حرکت انقلاب اسلامی ایران است

گروه بین‌الملل ــ صلاح الزواوی در همایش «آمریکا و جنایت‌های قرن» که عصر امروز برگزار شد، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را ادامه حرکت انقلاب اسلامی ایران دانست.

به گزارش ایکنا، صلاح الزواوی، سفیر فلسطین در همایش «آمریکا و جنایت‌های قرن» که عصر امروز 10 تیرماه به همت مجمع اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در ساختمان فارابی دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد،  خود را خادم کوچک ملت فلسطین خواند و به نمایندگی از مردم فلسطین، امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را رهبران ملت فلسطین خواند و ابراز امیدواری کرد که به زودی نماز جماعت مسلمانان در قدس به امامت مقام معظم رهبری برگزار شود.
وی در خصوص ایجاد رژیم جعلی اسرائیل در قلب جهان اسلام، اظهار کرد: هدف آمریکا از ایجاد این رژیم جعلی، نه محدود کردن مرزهای فلسطین، بلکه ایجاد یک رژیم بزرگ صهیونیستی در قلب جهان اسلام و از نیل تا فرات است.
سفیر فلسطین در تهران ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران کشوری عظیم و مستقل و با رهبری بزرگ است که توانسته از لحاظ اقتصادی، امنیتی، نظامی و... استقلال یابد و نقشی چشمگیر در منطقه داشته باشد. ایران تنها کشوری است که در مقابل رژیم صهیونیستی استوار ایستاده و این به برکت وجود رهبرانی بزرگ همچون امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.
وی ضمن اشاره به سختی‌ها و مشکلات مردم فلسطین، اعلام کرد: با وجود همه این سختی‌ها، حرکت و مقاومت مردم فلسطین متوقف نخواهد شد و البته که تبعیت از حق و طرفداری از آن، اقتضای تحمل سختی‌های زیادی دارد.
صلاح الزواوی ضمن بیان اینکه ما دنبال آزادی سرزمین مقدس و احقاق حقوق یکصد هزار شهید در سرزمین فلسطین هستیم، آمریکا را دشمن اصلی مسلمانان دانست که با دروغ و نیرنگ، نقشه‌های پلید خود را در منطقه پیش می‌برد.
وی با بیان اینکه آمریکا در ویتنام، یمن، آفریقا، فلسطین و در همه دنیا، با شعارهای دروغین اقدام به سلطه‌طلبی می‌کند، افزود: آمریکا حتی با خود اسرائیل هم صادق نیست، بلکه اسرائیل تنها یک ابزار برای عملی کردن برنامه‌های آمریکا در منطقه است.
سفیر فلسطین در تهران در پایان ضمن بیان رابطه نزدیک خود با مقام معظم رهبری، ایشان را شخصیتی بزرگ خواند که دغدغه اصلی ایشان، ایجاد وحدت اسلامی در جهان است و برای ایشان و جمهوری اسلامی ایران از درگاه خداوند متعال خواستار پیروزی و سلامتی و حل تمامی مشکلات شد.
شادمانی مردم سوریه از اسقاط پهپاد امریکایی
جواد امین، استاد جامعة‌المصطفی در سوریه نیز ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری از برگزاری این همایش ارزشمند در این برهه بسیار حساس، آمریکا را ناقض اصلی حقوق بشر در جهان خواند.
وی ضمن تبریک به جمهوری اسلامی ایران به خاطر اسقاط پهپاد پیشرفته آمریکایی در منطقه خلیج فارس، به بررسی برخی آمارهای نقض حقوق بشر در سوریه از سوی آمریکا پرداخت و گفت: همین دیشب نیروهای آمریکایی در ادامه اقدامات جنایی خود، به شهروندان سوری حمله و تعدادی از آنان را کشته و زخمی کردند و افزود: ائتلاف شوم آمریکایی که از سال 2014 اعلام موجودیت کرده است، بر اساس آمارها و گزارشات خود آنان، تاکنون 120 بار غیر نظامیان را هدف حمله قرار داده است.
استاد المصطفی ادامه داد: بنا بر گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر در سال 2019 تعداد 2035 نفر در سوریه از سوی نیروهای آمریکایی به شهادت رسیدند که حدود 1000 نفر از آنان را زنان و کودکان و حدود 700 نفر افراد ناتوان و مسن بوده‌اند. سازمان جهانی تاکنون 172 گور دسته جمعی در سوریه پیدا کرده است و حدود 170 تا 180 ساختمان سازمان‌های زیربنایی بمباران و 60 بیمارستان تخریب شده است.
مقاومت فلسطین ادامه حرکت انقلاب اسلامی ایران است
وی افزود: بیش از 25 مدرسه و یتیم‌خانه که افراد غیرنظامی بی‌پناه از دست داعش فرار کرده و در آن زندگی می‌کردند، در این بمباران‌ها شهید شدند. در کفریا و ادلب که 4 سال در محاصره داعش بودند، بیش از 3000 نفر شهید شدند و خود نیروها و عناصر داعش و جبهه النصره اقرار می‌کنند که مورد حمایت آمریکا بوده‌اند. البته ما توانسته‌ایم این حملات را با حمایت جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله پاسخ دهیم و در مقابل این حملات مقاومت کنیم.
جواد امین ضمن اعلام گزارشی از وضعیت سوریه، اظهار کرد: مردم سوریه هم‌اکنون از اسقاط پهپاد آمریکایی از سوی ایران بسیار خوشحال هستند. جمهوری اسلامی کشوری اخلاق‌مدار و تابع اخلاقیات انسانی است و همین که همزمان دو هواپیما، یکی مسافربری و دیگری بدون سرنشین وارد منطقه و خطوط قرمز ایران شده، اما جمهوری اسلامی هواپیمای دارای 35 مسافر را هدف حمله قرار نمی‌دهد و تنها هواپیمای بدون سرنشین را می‌زند، حاکی از پایبندی به اخلاق انسانی است.
این استاد جامعةالمصطفی سوریه، همه پیروزی‌های سوریه را مدیون تبعیت از رهنمون‌های حضرت امام(ره) خواند و گفت: امروز عزت مسلمانان و به خصوص شیعیان در همه جای جهان از جمله در یمن، سوریه، لبنان، ایران و همه کشورهای اسلامی به برکت حرکت حضرت امام خمینی(ره) است و تبعیت از ایدئولوژی و الگوگیری از ایشان است که باعث شده امروزه کشورهای اسلامی علی‌رغم تمامی مشکلاتی که دارند، توانسته‌اند به مقاومت خود ادامه دهند و همچنان‌که سیدحسن نصرالله می‌گوید، زمان بحران‌ها و شکست تمام شده و اکنون زمان پیروزی است.
جنایات امریکا در افریقا
در بخش دیگری از این همایش، شعیب موسی، استاد دانشگاه و اهل نیجریه به بررسی گوشه‌ای از جنایات آمریکا در منطقه و به خصوص در کشورهای آفریقایی پرداخت.
وی اظهار کرد: امریکا برای آغاز جنایات خود در آفریقا چند محور از جمله اقتصادی، سیاسی و سپس نظامی و امنیتی را مورد هدف قرار داد. آمریکایی‌ها ابتدا در نیجریه با پرداخت وام به دولت و بقیه کشورهای آفریقایی و قرار دادن سودهای کلان بر این وام‌ها، این دولت‌ها را مقروض و مدیون خود کرده و بهانه را برای در دست گرفتن مواد خام و سرمایه‌های عظیم انسانی در این منطقه را به دست آوردند و دولت‌ها را مجبور به گردن نهادن به اوامر خود کردند.
شعیب موسی ادامه داد: از لحاظ نظامی، نیروهای آمریکایی به بهانه آموزش نیروهای نیجریه، وارد منطقه شده و امنیت منطقه را در دست گرفتند تا اینکه در ادامه اقدامات خود، اخیراً گروه موسوم به «بوکوحرام» را ایجاد کردند. نیروهای بوکوحرام به هیچ وجه از کشورهای افریقایی نیجریه نبود و بلکه از خود کشورهای غربی و امریکا و متشکل از نیروهای اسرائیلی بودند که هدف آنان تخریب دین اسلام بود.
مقاومت فلسطین ادامه حرکت انقلاب اسلامی ایران است
این استاد دانشگاه ادامه داد: اینان با شعار دینی وارد شدند و البته که شیخ زکزاکی در همان ابتدای امر نسبت به این گروه هشدار داد و آن را گروهی افراطی و غیراسلامی خواند. آمریکا و هم‌پیمانان وی پس از این‌که با بوکوحرام به جایی نرسیدند و نتیجه‌ای نگرفتند، خودشان مستقیماً دست به کار شدند و اقدام به قتل و کشتار مسلمانان در نیجریه کردند.
وی با اشاره به هراس امریکایی‌ها از ترویج اسلام، گفت: آنها انتشار این دین الهی را بر نمی‌تابند، به همین دلیل با شعار دموکراسی، کار خود را در این منطقه پیش بردند و به خصوص اینکه عربستان نیز با آنان همراه شد و توانستند در برنامه‌های خود موفق شوند.
شعیب موسی در پایان، دولت عربستان سعودی و حمایت آن را کانال اصلی قتل و کشتار شیعیان افریقا از سوی نیروهای آمریکایی در نیجریه خواند و با اشاره به وضعیت بسیار اسفبار شیخ زکزاکی در زندان، از همه مردم و دولت ایران خواستار حمایت و دعا برای سلامتی وی شد.
انتهای پیام
 
captcha