دولت آمریکا اعتراضات مؤثر را شدیداً سرکوب می‌کند
کد خبر: 3823655
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳
خبرنگار آمریکایی شبکه «پرس‌تی‌وی»:

دولت آمریکا اعتراضات مؤثر را شدیداً سرکوب می‌کند

گروه بین‌الملل ــ خبرنگار آمریکایی شبکه پرس‌تی‌وی که چندی پیش در جریان سفر به آمریکا بدون هیچ اتهامی بازداشت شده بود، گفت: آزادی تظاهرات و اعتراض در آمریکا امری نمایشی است و دولت این کشور با هرگونه اعتراض مؤثر و فراگیر، شدیداً برخورد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ «مرضیه هاشمی» خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی در همایش «آمریکا و جنایت‌های قرن» که روز دوشنبه، 10 تیرماه در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، آمریکا را بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان دانست. وی که چندی پیش در جریان سفر به آمریکا، بدون هیچ اتهامی چند روز در این کشور بازداشت شد، گفت: درباره حقوق بشر آمریکایی می‌توانم بگویم قبل از ماجرای بازداشت اخیرم در آمریکا، اطلاعاتی درباره نقض حقوق بشر در این کشور داشتم، اما وقتی خودم چند روز زندان‌های آمریکا را تجربه کردم، شناخت بیشتری از آن پیدا کردم.

وی افزود: پس از این حادثه دریافتم یک انسان در این کشور چقدر راحت ناپدید می‌شود. از آنجا که پسرم همراهم بود و رسانه‌های مختلف درباره بازداشت من اطلاع‌رسانی کردند، همه از این اتفاق باخبر شدند، اما بسیاری هستند که اتفاقی مشابه برای آنها پیش می‌آید، اما چون رسانه و پول ندارند، کسی از آنها خبردار نمی‌شود. در زندان با زندانیان سیاهپوست و اهل آمریکای لاتین زیادی روبرو شدم که می‌گفتند بی‌گناهند و قضات از آنها خواسته بودند با اعتراف به گناه نکرده از تخفیف در مجازات برخوردار شوند.
 
وی ادامه داد: پس از اینکه به ایران برگشتم، بسیاری از افراد با من تماس گرفتند که اعضای خانواده آنها به ناحق در زندان‌های آمریکا بودند، اما به خاطر ترس از بدتر شدن اوضاع، سکوت اختیار کرده بودند.
 
دولت آمریکا اعتراضات مؤثر را شدیداً سرکوب می‌کند
این خبرنگار آمریکایی‌تبار افزود: اکنون بیشتر زندان‌های آمریکا خصوصی است و تعداد زندانی بیشتر به معنای درآمد بیشتر است. علاوه بر این، درباره زندانیان سیاسی در آمریکا چیزی نمی‌شنوید، زیرا دولت آمریکا آن را از اساس انکار می‌کند، اما زندانیان سیاهپوستو سرخ‌پوست زیادی در زندان‌های این کشور به دلایل سیاسی در زندان هستند که این خلاف قانون اساسی این کشور است.

وی ادر ادامه گفت: در حال انجام مراحل پایانی مستندی درباره قیام مردم شهر فرگوسن در آمریکا هستم که 5 سال پیش در پی کشته شدن یک جوان بی‌گناه سیاهپوست دست به قیام زدند. در جریان قیام مردم این شهر، تانک‌های ارتش وارد شهر شدند و 6 نفر از معترضان کشته شدند. بنابراین می‌بینید که اگر در جایی تظاهرات و اعتراضات، مؤثر باشد، آنها دست به سرکوب می‌زنند.

خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی ادامه داد: سوم جولای (12 تیرماه)، سالروز شلیک ناو آمریکایی به هواپیمای ایرباس ایرانی و به شهادت رساندن 290 نفر سرنشین آن است که در سال 1367 رخ داد. دولت آمریکا هیچ‌گاه بابت این جنایت عذرخواهی نکرد و آن را حاصل اشتباه دانست. اینها نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد دولت آمریکا به عنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر، حق ندارد درباره حقوق بشر در کشورهای دیگر اظهارنظر کند.
 
انتهای پیام
captcha