امریکا خود را تافته جدابافته در جهان می‌داند
کد خبر: 3823661
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱
استاد دانشگاه پیتسبرگ آمریکا:

امریکا خود را تافته جدابافته در جهان می‌داند

گروه بین‌الملل – استاد آمریکایی حقوق بشر تأکید کرد: جنگ‌طلبی امریکا علیه کشورهای مختلف سابقه تاریخی دارد و ریشه آن در برتری‌طلبی و استثنا دانستن خود در جهان است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ «دنیل کوالیک»، استاد حقوق بین‌المللی بشر در دانشکده حقوق دانشگاه پیتسبورگ امریکا در ارتباط اینترنتی با همایش امریکا و جنایت‌های قرن گفت: وقتی سیاست‌های دولت‌های مختلف امریکا به ویژه از زمان جورج بوش را بررسی می‌کنیم، درمی‌یابیم که سیاستمداران این کشور خود را در جهان استثنا می‌دانند و این نشان می‌دهد که امریکا همواره سیاست‌های خاص خودش را در کشورها اجرا می‌کند و بدون توجه به قواعد بین‌المللی به دنبال منافع خودش است.

وی افزود: سیاست‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم فقط خاص و علیه ایران نیست و از زمان حمله به ویتنام سابقه دارد. اکنون هم می‌بینید که صحبت‌های زیادی در مورد جنگ با ایران مطرح می‌شود، در حالی که این موضوع بیشتر هوچی‌گری است.

 استاد حقوق بشر دانشگاه پیتسبورگ امریکا در ادامه گفت: رفتار امریکا به ظاهر این‌گونه توجیه می‌شود که اقدامات او به نوعی تلافی‌جویی در برابر ایران است، اما واقعیت این است که امریکا برای خود حقوقی را تعریف کرده که برای دیگران قائل نیست.

این استاد امریکایی تأکید کرد: امریکا به دروغ از اقدامات خود به عنوان حق دفاع یاد می‌کند و این را در نوع برخوردش می‌توانیم شاهد باشیم. همچنین این ایده که گفته می‌شود امریکا حق دارد دیگران را مورد حمله قرار دهد، هیچ پایه و اساسی ندارد.

کوالیک در ادامه یادآور شد: در زمان جنگ عراق نیز وزارت دفاع امریکا برای این‌که تهاجم به عراق توجیه شود، با اتکا به اسناد جعلی، به این کشور حمله کرد.

این استاد دانشگاه درباره سیاست‌های جنگی امریکا گفت: در حال حاضر شاهد حضور شناورهای امریکایی در آب‌های منطقه هستیم و حتی پهپادهایی را می‌بینیم که بر فراز حریم هوایی ایران می‌آیند و طبیعتاً وقتی هواپیماها یا پهپادهای کشوری در قلمرو سرزمینی دیگر به پرواز در آیند، کشور مقابل این حق را دارد که آن‌ها را مورد هدف قرار دهد.

انتهای پیام
captcha