جزئیات هفتمین مسابقات قرآن قوه قضائیه با 12 هزار شرکت‌کننده
کد خبر: 3823953
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
حجت‌الاسلام معصومی تشریح کرد:

جزئیات هفتمین مسابقات قرآن قوه قضائیه با 12 هزار شرکت‌کننده

گروه مسابقات ــ معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه ضمن تشریح جزئیات هفتمین دوره مسابقات قرآن این قوه، از شرکت حدود 12 هزار نفر در مسابقات امسال خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمسعود معصومی، معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به اینکه در سال جاری نیز همانند سنوات گذشته، معاونت فرهنگی قوه قضائیه هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن را ویژه همکاران و خانواد‌ه‌های ایشان برگزار می‌کند، گفت: این مسابقات در چهار مرحله شهرستانی، استانی، مقدماتی کشوری و کشوری برگزار می‌شود که فاصله هر یک از این مراحل نیز سه ماه است.
معصومی بیان کرد: در سال جاری مسابقات کتبی در رشته‌های مفاهیم و حفظ موضوعی برای آقایان و بانوان و در دو مقطع زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می‌شود. مراحل ابتدایی از طریق سامانه فهام قوه قضائیه برگزار می‌شود، اما متسابقان در مرحله مقدماتی کشوری به صورت حضوری در آزمون شرکت می‌کنند که نفرات برتر این مرحله نیز به مرحله پایانی راه پیدا خواهند کرد.

ممانعت از حضور رتبه‌های برتر ادوار قبل

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه این مسابقات در 11 رشته برگزار می‌شود، افزود: یکی از برنامه‌های امسال این است که تمامی برگزیدگان مسابقات در همه استان‌ها تحت نظر یک مربی قرار می‌گیرند که در طول مسابقات و در مراحل مختلف از محضر این مربی قرآن بهره‌مند شوند. همچنین در مسابقات امسال سعی داریم از حضور افرادی که همواره در مسابقات شرکت و رتبه‌های برتر را کسب می‌کردند ممانعت کنیم تا امکان شرکت متسابقان دیگر و کسب رتبه‌های مختلف از سوی آنان فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه از لحاظ بحث مفاهیم قرآنی نیز جهت‌‌گیری خوبی در رابطه با نیازسنجی از جامعه مخاطب داشته‌ایم، اظهار کرد:‌ نفرات برتر استان‌های مختلف در استان خود در مرحله مقدماتی کشوری را خواهند گذراند تا نفرات برتر در این مرحله نیز به مرحله کشوری مسابقات، که در فصل زمستان برگزار می‌شود، راه پیدا کنند.

برابر بودن تعداد متسابقان مرد و زن

معصومی با اشاره به اینکه حدود 12 هزار نفر در مسابقات شرکت کرده‌اند، گفت: در رشته مفاهیم برگزیدگان را از ابتدا بالا نمی‌آوریم، بلکه همواره همه امتحان می‌دهند و از مجموع نمراتی که در این مراحل به دست می‌آورند، برگزیدگان کشوری انتخاب می‌شوند و این مسئله به آن دلیل است که افراد ریزش نکنند و فرصتی داشته باشند که اگر در مجموع مسابقات عقب افتادند، بتوانند این عقب‌ماندگی را جبران کنند. اما در بخش شفاهی پس از اینکه مرحله استانی برگزار شد، برگزیدگان به مرحله مقدماتی کشوری و سپس، به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه تقریباً نیمی از شرکت‌کنندگان در مسابقات را آقایان و نیمی دیگر را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: همچنین، از میان 12 هزار شرکت‌کننده حدود 70 درصد را همکاران و حدود سی درصد را خانواده‌های آنان تشکیل می‌دهند. حدود دو هزار نفر از شرکت‌کنندگان در مسابقات امسال زیر 16 سال و حدود 10 هزار نفر ازآنان نیز بالای 16 سال هستند.
انتهای پیام

captcha