رمز وفاداری به انقلاب تمسک به ولی و ولایت است
کد خبر: 3824549
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
خطیب جمعه تهران:

رمز وفاداری به انقلاب تمسک به ولی و ولایت است

گروه سیاسی ــ آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران، گفت: رمز وفاداری شما به انقلاب تمسک به ولی و ولایت است و شما که پیش از انقلاب دنباله روی امام خمینی(ره) بودید، حین انقلاب تبعیت از امام(ع) کردید و بعد از ایشان تمسک به رهبری دارید.

برمز وفاداری به انقلاب تمسک به ولی و ولایت استه گزارش ایکنا؛ آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران، امروز، ۱۴ تیرماه، در خطبه دوم نماز جمعه عبادی - سیاسی این هفته تهران ضمن توصیه مردم و خود به تقوا، گفت: بندگان خوب خدا این دنیا گذراست و می‌گذرد، آنچه که می‌ماند آخرت است و باید به فکر آن باشیم و باید درصدد باشیم تا آنچه که باید انجام دهیم، انجام دهیم و از کار‌های بدمان استغفار کنیم که خدا آمرزنده و بخشنده است.

وی با اشاره به ولادت حضرت معصومه(س) و تبریک این عید، ادامه داد: حیات و ممات اهل بیت(ع) مایه برکت برای شیعیان است و قبر‌های مطهر آن‌ها در این سرزمین، امانی برای ما از عذابهاست. ان‌شاءالله خداوند دست ما را از دامن اهل بیت(ع) در دنیا و آخرت جدا نکند.

موحدی کرمانی با تبریک روز دختر، اضافه کرد: توجه به دختران و فرزندان و توجه به نسلی که باید ادامه‌دهنده راه اسلام، قرآن و انقلاب باشد، نیازمند تعلیم و آگاهی دادن است و از مسئولیتی که درباره فرزندان داریم، نباید غفلت کنیم.

امام جمعه موقت با تبریک دهه کرامت که آغازش با ولادت دخت گرامی حضرت موسی کاظم(ع) است و پایانش با ولادت حضرت ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا(ع) است، گفت: این ایام سالگرد حمله آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری ایران است. چقدر وقاحت و بی شرمی و جنایت در اوج خود، چند جمله با ترامپ می‌خواهم صحبت کنم «آقای ترامپ اقتدار آمریکا را با اقتدار ایران مقایسه کردی، در اقتدار ایران، هوش، اخلاق، انسانیت را مشاهده کردی و در اقتدار امریکا وحشی گری، درندگی و لئامت را دیدی! ایران پهپاد فوق پیشرفته، رادار گریز را در ارتفاع ۶۵ هزار پایی می‌زند، در حالی که سرنشین ندارد، اما آمریکا هواپیمای مسافربری ایران را در ارتفاع ۱۲ هزار پایی عمدا می‌زند، در حالی که ۲۹۸ مسافر متشکل از ۳۶ کودک، ۵۳ زن، تعدادی از تبعه خارجی است. آن حمله ایران به پهپاد رادار گریز در آن ارتفاع و این حمله آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری ایران است.

موحدی کرمانی تصریح کرد: در جای دیگر هولوکاست را به راه می‌اندازد و حمله اتمی به ژاپن می‌کند و تعدادی از زن و مرد و فرزندان را در کوره بمب اتمی می‌سوزاند، او می‌گوید که برای کشته نشدن، ۱۵۰ ایرانی دستورش را لغو کرده است. آقای ترامپ شما دستورت را برای چیز دیگری لغو کردی، شما جنازه سربازان آمریکایی را مقابل جشمت دیدی و ترسیدی و دستور لغو دادی، پیش خود گفتی هنگامی پهپاد رادار گریز را در آن ارتفاع می‌زنند، با ناوی که روی دریا، مقابل چشمشان است، چه می‌کنند؟!

وی با اشاره به اینکه غنی‌سازی ایران برای تأمین انرژی برق و ... است، فلذا به غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهیم، اظهار کرد: این غنی‌سازی برای بمب اتم نیست؛ زیرا ایران نه بمب اتم را مشروع می‌داند و نه به ان احتیاج دارد و اگر بخواهد به کشوری، چون اسرائیل به دنبال جنایات تو آمریکا، حمله کند، نیروگاه اتمی دیمونا اسرائیل را می‌زند، در این صورت اسرائیل، توسط خودش با ۲۰۰ بمب هسته‌ای چندین بار شخم زده می‌شود، مراقب خود باشید، ما از ۱۶ تیرماه اورانیوم را در هر درجه و اندازه غنی سازی می‌کنیم و شما‌ها اگر مایلید رنگ آب‌های خلیج فارس از نیلی به سرخ تغیر یابد به فکر حمله باشید.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگر این خطبه نکاتی را به مسئولان داخلی متذکر است و بیان کرد: همان‌طور که در خطبه‌های گذشته تأکید کردم، باز تأکید می‌کنم مسئولان با مردم رابطه برقرار کنند و با مردم ملاقات کنند و جواب نامه‌های مردم را بدهند، این نشد که مسئولان در جا‌های دربسته زندگی کنند و مردم به آن‌ها دسترسی نداشته باشند. ممکن است مردم در سختی و شدت باشند و مشکل داشته باشد، به دادشان برسید. از مقام معظم یاد بگیرید. ایشان مرتباً با دانشجویان ملاقات دارند و حرف آن‌ها را می‌شنوند و جواب آن‌ها را می‌دهند، اگر خودتان نمی‌توانید، یکی را معرفی کنید که به جای عمومی بیاد و حرف و درد دل‌ها را بشنود و چرا بین خود و مردم حاجب قرار داده‌اید.

موحدی کرمانی با تشکر از رئیس قوه قضائیه به دلیل حضور میان مردم و برخورد قاطع و انقلابی با قاضیان ناصالح و قدردانی از برنامه‌ها و وعده‌هایی که داده است، اضافه کرد: مسئولان شاهد گرانی‌های سرسام‌آور هستید؟ می‌بینید مردم در چه وضعیتی هستند. با این گرانی‌های سرسام‌آور و کمرشکن می‌خواهید چه کار کنید؟ دولتتان تدبیر و امید است و می‌گویید که کلید هم دارید، پس مشکلات قفل شده را با کلیدتان باز کنید و حل کنید و گرانی‌ها را حل کنید و اگر قفل‌ها با کلید باز نمی‌شود، اقلاً با چکش باز کنید. اگر هم دیدید، تدبیر شما کارساز نیست، کلید هم نمی‌تواند، قفلی را باز کند با نخبگان و انسان‌های آگاه و باتجربه مشورت کنید و از نظرات آن‌ها استفاده کنید.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه مردم و به ویژه طبقه مستضعف، کارد به استخوانش رسیده و نزدیک است به حلقومش هم برسد، اظهار کرد: مشکل دیگر مشکل اجاره‌بهاست. چه خبر شده که اجاره‌بها آن قدر بالا رفته است که مردم نه می‌توانند خانه بخرند، نه رهن کنند و نه اجاره کنند، پس مردم چه کار کنند! مشکل و سختی برای جامعه زیاد شده است.

موحدی کرمانی با اشاره به مسئله طلاق و روند فزونی آمار آن، بیان کرد: خانواده‌ها زود به زود متلاشی می‌شوند، این مسئله مهمی است که نیازمند راه‌حل و همت مسئولان است. دولت، مجلس و و قوه قضائیه باید دست به دست هم دهند تا این مشکل را حل کنند.

وی در پایان خطبه دوم سالروز رحلت و درگذشت میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، آیت‌الله صدوقی، آیت‌الله امینی و والد مکرم رهبر انقلاب آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای را تسلیت گفت و بر اقامه نماز مستحبی در یکشنبه‌های ماه ذی‌القعده که مرحوم محدث قمی در اعمال ذی‌القعده در مفاتیح الجنان آورده است، تأکید کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه نخست نیز ضمن حمد و ثنای الهی و توصیه خود و همگان به تقوای الهی گفت: مرگ ناگهانی می‌رسد بدون اینکه انسان تصور کند و ناگهان با مرگ مواجهه می‌شود. پس پیش از اینکه انسان با مرگ روبرو شود توبه کند و از درگاه الهی عذرخواهی کند و آنچه که باید انجام دهد و نداده انجام دهد. از ابزاری که در اختیار دارید و می‌توانید بهشت را با آن‌ها تهیه کنید استفاده کنید و متاع فانی را بدهید و متاع باقی را بگیرید و خداوند همه ما را به تقوای الهی موفق بدارد و از ایشان بخواهیم تا در زمره متقین باشیم.

وی با اشاره به ورود به ماه شریف ذی‌القعده، ادامه داد: این از جمله ماه‌های حرام است و اگر انسان گناه کند عذاب شدیدتر می‌بیند و اگر طاعتی انجام دهد آن طاعت به برکت این ماه ارزشمندتر است و در ماه ذی‌القعده حضرت موسی(ع) موفق شد دیدار یک ماهه در مرحله اول و با تمدید ۱۰ شب دیگر میقاتی ۴۰ روزه، به ما دستور داده‌اند در دهه اول این آیه «وَ وَاعَدْنَا مُوسَى ثَلاثِینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَةً» را بخوانیم و از نماز‌های مستحبی دهه اول ذی الججه است، به دلیل اینکه یادمان باشد در ماه ذی‌القعده چه اتفاق بزرگی افتاد از آن هم درس بگیرم و هم پند بگیریم. اتفاقی که افتاد این بود که خداوند وعده گاهی را برای موسی به مدت ۳۰ شب قرار داد و حضرت موسی نیز به سمت کوه طور حرکت کرد و احکام تورات را اخذ کرد.

وی افزود: یک ماه که تمام شد، ۱۰ شب دیگر اضافه شد، با وجود اینکه حضرت موسی(ع) به قومش درباره وعده ۳۰ شب خبر داد. پس از این ۳۰ شب منافقی که در صدد بود تا با کسب فرصتی به اصحاب موسی(ع) ضربه شدید در زمینه وجهه دینی آن‌ها بزند، گفت: «چی شد موسی به وعده برگشت پس از ۳۰ شب عمل نکرد» در پی این تفکر گوساله‌ای ساخت و اصحاب حضرت موسی(ع) و بنی اسرائیل را تحریک کرد که خدایی که موسی به شما گفته دروغ بوده و سپس گوساله را به آن‌ها نشان داد و سامری گفت که این خدای شماست، دیگران نیز در مقابل این گوساله به تکریم افتادند و چهار روز گوساله رو عبادت کردند.

موحدی کرمانی با اشاره به بازگشت حضرت موسی(ع) پس از شب چهلم نزد قومش، اظهار کرد: حضرت موسی(ع) هنگامی که گوساله پرستی آن‌ها را دید عصبانی شد و به سمت آن‌ها حمله‌ور شد و فرمودند «گوساله پرست شدید». سپس به برادرش هارون گفت من تو را جانشین خود قرار دادم چرا این گوساله پرستی آن‌ها را دیدی و جلویشان را نگرفتی؟ هارون گفت «این‌ها نزدیک بود من را بکشند». تاریخ می‌گوید این جمع عظیم بنی اسرائیل متشکل از ۶۰۰ هزار نفر گوساله پرست شدند این اتفاقی که از اول ذی‌القعده شروع شد و به دهه ذی الحجه رسید و در پایان دهه ذی الحجه چنین ملاقاتی را انجام داد.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: خداوند این اندازه آیات و نشانه‌های خود را به این قوم نشان داد چنانکه در آیه‌ای به نجاتشان از دست فرعون و فرعونیان با گشودن دریا اشاره می‌کند و یا در جای دیگر می‌فرماید «وَ جاوَزْنا بِبَنِی إِسْرائِیلَ الْبَحْرَ فَأَتَوْا عَلى قَوْمٍ یَعْکُفُونَ عَلى أَصْنامٍ لَهُمْ قالُوا یا مُوسَى» چنانکه این قوم از دریا سالم بیرون آمدند و سپس به قوم بت پرست رسیدند و گفتند موسی تو هم برای ما خدایی به مانند این‌ها قرار بده. عجب قومی بودند.

وی افزود: این یک امتحان است چنان که در قرآن نیز به آن اشاره کرده است که نتیجه آن جز گمراهی این قوم نبود. قرآن از امتحان به کلمه «فتنه» تبدیل می‌کند «قَالَ فَإِنَّا قَدْ فَتَنَّا قَوْمَکَ مِن بَعْدِکَ» از خطر فتنه‌ها برحذر باشید. فتنه که به صورت امتحان به سراغ آدمی می‌آید گاهی امتحان در فکر، عمل، ثبات قدم و ... است. در این انقلاب خیلی‌ها امتحان شدند، اما نمره صفر گرفتند و از قطار انقلاب پیاده شدند. چنانکه بعد از پیامبر اکرم(ص) مردم امتحان شدند و در زمان حکومت علی(ع) مردم امتحان شدند سه جنگ جمل، صفین و نهروان رخ داد. جنگ صفین جنگ با معاویه بود و جنگ جمل افرادی بودند که از یاران علی(ع) بودند، اما در مقابل حضرت علی(ع) قرار گرفتند که این فتنه و امتحان بود برای افرادی که با علی(ع) بیعت کردند و سپس مقابل ایشان ایستادند چنانکه در جنگ نهروان نیز این‌گونه بود و خوارج با علی(ع) به جنگ آمدند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: رمز وفاداری شما به انقلاب تمسک به، ولی و ولایت است و قبل از انقلاب دنباله رو امام خمینی(ره) بودید، حین انقلاب تبعیت از امام(ع) کردید و بعد از ایشان تمسک به رهبری دارید.

موحدی کرمانی بیان کرد: حتی در زمان امام حسین(ع) تمام مسلمانان با ایشان همراه نشدند. بسیاری نزد امام حسین(ع) آمدند که این به مصلحت نیست چنانکه ابن عباس‌ها آمده‌اند، این تفکر موجب شد که همراهی به امام حسین(ع) نکرد. مسئله تخلف از امام و، ولی امر بود که ابن عباس را بدبخت کرد. خدا را شکر می‌کنیم که مردم ما نسبت به ولایت فقیه ثابت قدم و گوش به فرمان هستند و تا آخر ایستاده اند.

انتهای پیام

captcha