تجهیز مساجد نیوزیلند به امکانات امنیتی
کد خبر: 3824681
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

تجهیز مساجد نیوزیلند به امکانات امنیتی

گروه بین‌الملل ـ مساجد نیوزیلند در پی حادثه تروریستی شهر کرایست‌چرچ این کشور، به امکانات امنیتی پیشرفته مجهز شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استاف؛ در پی حادثه تروریستی در دو مسجد شهر کرایست‌چرچ  که به کشته شدن 51 مسلمان منجر شد، مسجد «نورث» شهر پالمرستون در منطقه سوث‌آیلند در جنوب نیوزیلند نخستین مسجد این کشور بود که تجهیزات امنیتی خود را ارتقا داد.

«عبداللطیف اسمیت» که 38 سال در ارتش نیوزیلند خدمت کرده، یک سیستم امنیتی برای مسجد نورث طراحی کرده که قرار است در دیگر مساجد و مراکز اسلامی این کشور نیز اجرا شود.
 
به گفته وی،‌ پس از پایان ماه رمضان، نیروهای پلیس از مسجد رفتند و این اقدامات امنیتی، جایگزین حضور پلیس در این مسجد است. وی افزود: در زمان‌هایی همچون اوقات نماز و سایر گردهمایی‌ها، افرادی مستقر در ورودی و اطراف مسجد به حفاظت از آن می‌پردازند.

این مسجد اکنون به سیستم ورود با کارت کلید، چراغ‌های سنسوری، دوربین مداربسته و یک گروه محافظ از مسلمانان فعال مجهز است.

اسمیت اکنون مشاور ایمنی و امنیت فدراسیون انجمن‌های اسلامی نیوزیلند است و داوطلبانه به خدمت می‌پردازد. او که پیش از این برای یک شرکت امنیتی بین‌المللی کار می‌کرد در دو ماه گذشته به یک‌سوم از مساجد نیوزیلند سرزده و برای آنها امکانات امنیتی و سیستم تخلیه اضطراری رایگان فراهم کرده است.  

اسمیت می‌گوید: با وجود تلاش‌های جامعه مسلمانان نیوزیلند، هنوز این جامعه ایمیل‌هایی را حاوی مطالب نفرت‌آمیز دریافت می‌کند و در ماه آوریل برگه‌هایی حاوی مطالب ضد اسلامی در برخی کلیساهای این کشور پخش شد.
 
انتهای پیام
captcha