بررسی مسائل زائران ایرانی حج در شبکه الکوثر
کد خبر: 3825142
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷

بررسی مسائل زائران ایرانی حج در شبکه الکوثر

گروه بین‌الملل ــ برنامه تلویزیونی «لقاء خاص» (دیدار ویژه) که به کوشش شبکه جهانی الکوثر تهیه شده است،‌ در گفت‌وگو با نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت به بررسی مسائل زائران ایرانی حج پرداخت.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه الکوثر؛ حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت، با حضور در برنامه تلویزیونی «لقاء خاص» درباره مسائل و شرایط حضور زائران ایرانی در حج امسال گفت‌وگو کرد.

وی ضمن تأکید بر توافق و تفاهم درباره حفظ امنیت و احترام به حجاج ایرانی از طرف دولت سعودی در سفر حج تمتع امسال، بیان کرد: در تفاهم‌نامه و تضمین‌هایی که با این دولت صورت گرفته، بندی جداگانه درباره مراسم برائت از مشرکان آمده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بعثه مقام معظم رهبری در حج امسال نیز پرداخت و به ایجاد روحیه وحدت بین مسلمانان در حج، که یکی از اهداف این فریضه الهی است، اشاره کرد.

بررسی مسائل حجاج ایرانی در برنامه تلویزیونی «لقای خاص»/ آماده

همچنین نواب در پاسخ به دلایل عدم پرداخت دیه شهدای حج سال 1394 از سوی سعودی‌ها، مهم‌ترین دلیل را نداشتن رابطه دیپلماسی بین دو کشور برشمرد.

این گفت‌وگو طی روزهای آینده از شبکه جهانی الکوثر به زبان عربی پخش می‌شود.

یادآور می‌شود، برنامه «لقاء خاص» کاری از گروه سیاسی و خبر شبکه جهانی الکوثر است که با دعوت از چهره‌های سرشناس داخلی و بین‌المللی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به گفت‌وگوی صریح و روشنی درباره مسائل مختلف می‌پردازد.

انتهای پیام

captcha