انتشار 16 نشریه به زبان‌های مختلف در مجمع جهانی اهل بیت(ع)
کد خبر: 3826899
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

انتشار 16 نشریه به زبان‌های مختلف در مجمع جهانی اهل بیت(ع)

گروه بین‌الملل ــ دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) اظهار کرد: این مجمع 16 مجله به زبان‌های مختلف دارد که در برخی کشورها چاپ و منتشر می‌شود که از آن جمله «پیام ثقلین»، «کوثر» و «پیام زینب» است.

حجت‌الاسلام عباس جعفری فراهانی، دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه نشست‌ها و جلساتی را برای زنان پیرو اهل بیت(ع) با حضور شخصیت‌ها و صاحب‌نظران در داخل کشور برگزار می‌کنیم، اظهار کرد:هر چهار سال یک بار نشستی را نیز با حضور بانوان مسلمان دیگر کشورها برگزار می‌‌کنیم که در قالب این جلسات به بررسی مسائل شیعیان جهان اسلام می‌پردازیم.

وی افزود: به همین منظور برخی بانوان به ایران، مشهد و قم دعوت می‌شوند تا در جلساتی که برگزار می‌شود از مسائل بانوان شیعه در کشورهای خود سخن بگویند.

حجت‌الاسلام جعفری فراهانی بر ضرورت تدوین و تألیف کتاب‌هایی برای بانوان شیعه تأکید کرد و گفت: در این جلسات کتاب‌هایی که باید نوشته شود، مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرد که معمولاً در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هستند.

به گفته وی برگزاری نشست‌ به مجمع جهانی اهل بیت(ع) کمک می‌کند که نیازهای مسلمانان در حوزه نشر کتاب و مجله، برگزاری نشست‌های علمی دانش‌افزایی، برپایی اردوهای آموزشی و تفریحی و ارائه اطلاعات درباره مسائل مختلف حقوقی، فرهنگی و اقتصادی را که این افراد در خارج از کشور با آنها روبرو هستند، شناسایی کند.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت (ع) همچنین بیان کرد: مجمع جهانی اهل بیت 16 مجله به زبان‌های مختلف دارد که در برخی از کشورها چاپ و منتشر می‌شود که از آن جمله می‌توان به مجلات «پیام ثقلین» به زبان‌های عربی، انگلیسی، اسپانیایی و اردو، «کوثر» به زبان‌های روسی،‌ اسپانیایی و فارسی، «پیام زینب» به اردو، «سلام» به فنلاندی، «نوای علم» به اردو، «فرشتگان کوچک» به اسپانیایی،‌ «گنجینه مجمع» به فارسی، «قبله» به ترکی استانبولی، «نور» و «انتظار» به بنگالی، «مصباح الهدی» و «مودت» به اردو، «طوبی» به زبان‌های هندی و اردو، «سرچشمه‌های دانش» و «حکمت» به فرانسوی، «بشارت» و «بُشری» به فارسی و «هادی ماسک» به زبان گجراتی اشاره کرد.

وی در پایان یادآور شد: البته انتشار تعدادی از مجلات به دلایل مختلف متوقف شده است و در مسیر چاپ و نشر این آثار با مشکلاتی مواجه شده‌ایم؛ مثلا برخی سردبيران استعفا داده‌اند، برخی برای توزيع مجلات با موانعی روبرو شده‌اند و برخی نیز به نشر الكترونيكی روی آورده‌اند.

انتهای پیام

captcha