واکنش فدراسیون جهانی خوجه‌ها به خشونت‌ علیه مسلمانان هند
کد خبر: 3827204
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

واکنش فدراسیون جهانی خوجه‌ها به خشونت‌ علیه مسلمانان هند

گروه بین‌الملل ـ فدراسیون جهانی خوجه‌های اثنی‌عشری در نامه‌ای خطاب به دولت هند، خواستار اقدام دهلی‌نو برای توقف خشونت‌ها علیه مسلمانان این کشور شد.

واکنش فدراسیون جهانی خوجه‌ها به خشونت‌ علیه مسلمانان هندبه گزارش ایکنا به نقل از معاونت تبلیغ بین‌الملل فدراسیون جهانی خوجه‌های اثنی‌عشری؛ در پی افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان در هند، این فدراسیون، که مقر آن در لندن واقع است، در نامه‌ای خطاب به مقامات هندی خواستار توقف تبعیض و خشونت علیه مسلمانان این کشور شد.

در بخشی از این نامه به امضای «انورعلی درامسی» رئیس این فدراسیون آمده است: ما از دولت هند می‌خواهیم خشونت و تبعیض روزافزون علیه مسلمانان را متوقف و برابری بین همه شهروندان هندی را تضمین کند. ما از وزرای دولت می‌خواهیم درباره حملات فزاینده به مسلمانان تحقیق کنند، مجرمان را به دست عدالت بسپارند و بیانیه‌ای در محکومیت خشونت صادر و بر اهمیت مدارا، عدم تبعیض و برابری پافشاری کنند.

در ادامه این نامه با اشاره به اینکه «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر، «جلب اعتماد همه مردم هند» را بخشی از شعار «پیشرفت برای همه» اعلام کرده، تأکید شده که اکنون وقت تحقق این شعارهاست.

یادآور می‌شود امروزه  125 هزار خوجه در کشورهای مختلف جهان پراکنده‌اند. بیشتر آنها در هند، پاکستان، آمریکا، کانادا، اروپا و کشورهای شرق آفریقا سکونت دارند و جوامع موفقی را تشکیل داده‌اند. اصالت خوجه‌های شیعه اثنی‌عشری به شهرهای «کاتیاور» و «گجرات» هند می‌رسد.
 
انتهای پیام
captcha