عربستان و اسرائیل در صدر فهرست رژیم‌های کودک‌کش
کد خبر: 3830144
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
سازمان ملل اعلام کرد؛

عربستان و اسرائیل در صدر فهرست رژیم‌های کودک‌کش

گروه بین‌الملل ـ دبیرکل سازمان ملل در گزارش تازه خود به شورای امنیت، عربستان و رژیم صهیونیستی را در صدر لیست رژیم‌های کودک‌کش اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم؛ براساس گزارش سازمان ملل متحد، ائتلاف تحت رهبری عربستان و اسرائیل، سال گذشته بیشترین تعداد کودکان را در جهان کشته‌ است.

در این گزارش که روز گذشته، چهارم مرداد منتشر شد، ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی برای سومین سال در فهرست سیاه قرار گرفته است.
 
در این گزارش آمده است: ائتلاف عربستان سعودی که در حال جنگ در یمن است، 729 کودک را در سال 2018 در این کشور کشته یا زخمی کرده است که این تعداد حدود نیمی از کودکان کشته‌شده در جهان را در این سال شامل می‌شود.

گوترش همچنین گزارش داد از سال 2014 بیشترین تعداد کودکان فلسطینی در سال گذشته توسط نظامیان اسرائیلی کشته یا زخمی شده‌اند.

دفتر نمایندگی اسرائیل در سازمان ملل متحد به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره این گزارش جدید واکنشی نشان نداده است. عبدالله المعلمی، سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل متحد نیز منبع و صحت این گزارش را زیر سؤال برد و اعلام کرد در تعداد افراد کشته شده اغراق شده است.

نام ائتلاف سعودی در سال 2016 برای مدت زمان کوتاهی در فهرست سیاه قرار گرفت؛ اما با فشار ریاض از این فهرست خارج شد. در آن زمان، بان کی مون،‌ دبیرکل وقت سازمان ملل،‌ عربستان سعودی را به اعمال فشارهای غیر قابل قبول متهم کرد. پس از آن برخی منابع اعلام کردند که ریاض تهدید کرده وجوه اختصاص یافته برای سازمان ملل متحد را قطع می‌کند.

در گزارش روز جمعه سازمان ملل همچنین آمده است که در افغانستان، تلفات کودکان همچنان در بالاترین سطح قرار دارد و سه هزار و 62 کودک سال گذشته قربانی شده‌اند. کودکان 28 درصد از همه تلفات غیر نظامیان را در این کشور تشکیل می‌دهند.
 
انتهای پیام
captcha