رئیس‌جمهور تونس تشییع شد  
کد خبر: 3830286
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
با حضور مقامات کشورها؛

رئیس‌جمهور تونس تشییع شد  

گروه بین‌الملل ـ مراسم تشییع «الباجی قاید السبسی» رئیس‌جمهور سابق تونس، امروز، 5 مردادماه، با حضور شماری از رؤسای کشورهای مختلف برگزار شد.

به‌گزارش ایکنا به‌نقل از «الجزیره»؛ پیکر رئیس‌جمهور تونس، صبح دیروز، چهارم مردادماه با یک خودروی نظامی که پرچم تونس را حمل می‌کرد، تحت تدابیر امنیتی از بیمارستان نظامی تونس به کاخ «قرطاج» این کشور منتقل شد.
 
همزمان با انتقال جسد رئیس‌جمهور تونس، صدها نفر از مردم تونس سرود ملی این کشور را سرداده بودند؛ نیروهای امنیتی نیز به هنگام عبور خودروی حامل السبسی، سلام نظامی می‌دادند.
 
در مراسم تشییع رئیس‌جمهور تونس، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، «عبدالقادر بن صالح»، رئیس موقت دولت الجزایر و «احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب حضور داشتند.
 
پیکر السبسی از کاخ قرطاج به سمت مقبره «الجلاز» واقع در 25 کیلومتری پایتخت حرکت کرد و قرار است جسد وی در این مقبره که افراد خانواده او نیز مدفون هستند، به خاک سپرده شود.
 
در واکنش به درگذشت رئیس‌جمهور تونس، روز گذشته روزنامه‌های تونسی به صورت سیاه و سفید به چاپ رسید و تلویزیون دولتی این کشور نیز ضمن پخش آیاتی از قرآن کریم، تمام برنامه‌های خود را متوقف و به پخش خبر اکتفا کرد.

مراسم تشییع رئیس‌جمهور تونس برگزار شد 
دولت تونس 7 روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرده‌ است و برنامه‌های هنری در کل کشور لغو شده است. کشورهای الجزایر، موریتانی، لیبی، مصر، اردن و لبنان نیز سه‌ روز عزای عمومی اعلام کرده‌اند.

باجی قاید السبسی، رئیس جمهور ۹۳ ساله تونس که مسن‌ترین رئیس جمهور جهان بود، روز پنجشنبه، 3 مردادماه، پس از انتقال به بیمارستان نظامی تونس در پی وخامت اوضاع جسمانی‌اش درگذشت.

انتهای پیام
captcha