برگزاری نوزدهمین مسابقات قرآن خانواده‌ها و بانوان شاغل نزاجا در مشهد مقدس
کد خبر: 3832667
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

برگزاری نوزدهمین مسابقات قرآن خانواده‌ها و بانوان شاغل نزاجا در مشهد مقدس

گروه مسابقات ــ نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن خانواده‌ها و بانوان شاغل نزاجا از روز گذشته، 13 مردادماه، در مشهد مقدس آغاز و تا 16 مردادماه ادامه دارد.

محمدرضا کشتگر، مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده‌ها و بانوان شاغل ارتش از روز گذشته، 13 مردادماه، در مشهد مقدس آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه رقابت فوق بزرگترین رویداد قرآنی نزاجا است، ادامه داد: این مرحله از مسابقات با حضور حدود هزار و ۳۰۰ نفر از متسابقین و خانواده‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است که با کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های زیارتی همراه خواهد بود.

کشتگر با اشاره به اینکه حدود ۳۵۰ نفر از برگزیدگان مرحله مقدماتی در این دوره از مسابقاتباهم به رقابت می‌پردازند، اظهار کرد: این رقابت‌ها در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل واجزاء ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ جزء و اذان، مفاهیم سطح یک (پایین فوق دیپلم) و سطح دو (بالای فوق دیپلم) در مقاطع سنی بانوان شاغل، همسران، فرزندان دختر و پسر زیر ۱۵ و بالای ۱۵ در حال برپایی است.

مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش با اشاره به ویژگی‌های این دوره از مسابقات، اضافه کرد: در این دوره از مسابقات برای نخستین باری است که بخش همسران به صورت مجزا برگزار می‌شود، همچنین چند کار فرهنگی دیگر چون برگزاری مسابقات دل‌نوشته‌ها و مکبّری ویژه فرزندان دختر و پسر از جمله برنامه‌های جانبی این دوره از مسابقات است که در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به ارتقای محفوظات حافظان در این دوره از مسابقات مقرر شد تا در دوره‌های دیگر حافظان مدتی مشخص در اجزاء مختلف باقی بمانند؛ به این معنا که حافظ یک جزء تنها یک بار می‌تواند در این مقطع شرکت کند، همچنین حافظ سه جزء نیز دوبار و حافظ پنج جزء نیز سه بار می‌تواند در این مقطع شرکت کند و پس از آن باید با محفوظات بالاتر در مسابقات حاضر شود.

کشتگر با اشاره به اینکه آیین اختتامیه این دوره از مسابقات ۱۶ مردادماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود، اضافه کرد: همچنین از برنامه‌های جانبی می‌توان به برگزاری محفل انس با قرآن، عصر امروز، ۱۴ مردادماه، در مسجد گوهرشاد اشاره کرد. این محفل با همکاری آستان قدس رضوی و با حضور فرزندان قاری و حفظ برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: نفرات منتخب برابر سهمیه در مسابقات ارتش جمهوری اسلامی که در شهریورماه به میزبانی ستاد ارتش برگزار می‌شود، باهم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام

 

captcha