آغاز مرحله دوم چهاردهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ با حضور 3582 حافظ قرآن
کد خبر: 3832745
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
قره‌شیخلو خبر داد:

آغاز مرحله دوم چهاردهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ با حضور 3582 حافظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم از آغاز مرحله دوم چهاردهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ با حضور 3582 حافظ قرآن در سراسر کشور خبر داد.

مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با دومین مرحله چهاردهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم با بیان اینکه برگزاری این مرحله از روز گذشته، ۱۳ مردادماه، آغاز شده و تا ۲۸ مردادماه نیز ادامه خواهد داشت، گفت: در مرحله اول آزمون که طی اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شد، تعداد ۸۲۶۰ نفر شرکت‌کننده داشتیم که از این تعداد دو هزار و ۸۶۹ نفر حافظ ۱۰ جزء، هزار و ۱۳۵ نفر حافظ ۲۰ جزء و چهار هزار ۲۵۶ نفر نیز حافظ کل قرآن کریم بودند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه از این تعداد، شش هزار و ۵۲۵ نفر در آزمون مرحله اول شرکت کردند که ۷۹ درصد تعداد ثبت‌نامی را شامل می‌شد، تصریح کرد: از این تعداد شرکت‌کننده در آزمون مرحله اول، تعداد سه هزار و ۵۸۲ نفر از حفاظ قرآن کریم به مرحله دوم راه یافتند که شامل دو هزار و ۷۳۳ نفر از بانوان و ۸۴۹ نفر از آقایان می‌شوند. همچنین، از این تعداد ۹۰۰ نفر حافظ ۱۰ جزء، ۴۷۹ نفر حافظ ۲۰ جزء و دو هزار و ۲۰۳ نفر حافظ کل قرآن کریم هستند.

قره‌شیخلو با بیان اینکه بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در مرحله دوم آزمون با ۵۶۳ نفر مربوط به استان تهران و کمترین شرکت‌کننده نیز با ۲۰ نفر مربوط به استان آذربایجان غربی است، افزود: ما مجموعا از ۱۳ تا ۲۸ مردادماه در همه استان‌ها ۱۶۴ روز داوری داریم که حدود ۱۵۰ نفر داور آقا و بانو در بخش حسن حفظ به صورت حضوری از راه‌یافتگان به مرحله دوم آزمون می‌گیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: سپس، صوت راه‌یافتگان به این مرحله ضبط می‌شود و پس از داوری بخش حسن حفظ، فایل ضبط شده صوت عزیزان جهت داوری بخش صوت و لحن در اختیار داوران قرار گرفته که به صوت غیر حضوری و گوش دادن به فایل‌های صوتی به عزیزان نمره می‌دهند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در پایان سخنان خود تصریح کرد: کسانی که در این مرحله حد نصاب لازم را کسب کنند، حائز مدرک درجه ۳ حفظ می‌شوند و می‌توانند برای دریافت مدارک درجه دو و یک نیز در مراحل سوم و چهارم آزمون شرکت کنند.

انتهای پیام

captcha