برگزاری جشنواره قرآن و عترت هلال احمر
کد خبر: 3832996
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
سلطانی‌تهرانی خبر داد:

برگزاری جشنواره قرآن و عترت هلال احمر

گروه مسابقات ــ مدیر دارالقرآن جمعیت هلال احمر استان تهران بیان کرد: جشنواره قرآن و عترت، که مشتمل بر بسته‌ای از فعالیت‌های آموزشی، ترویجی و تبلیغی است، با در نظر گرفتن جامعه هدف تمام اعضا چون داوطلبان، جوانان، امدادگران، کارکنان و خانواده‌های آنها تا پایان سال 98 برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی سلطانی‌تهرانی، مدیر دارالقرآن جمعیت هلال احمر استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: دارالقرآن این جمعیت در تمامی شعب و پایگاه‌های هلال احمر استان تهران فعالیت مستمر و مداوم دارد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار قرار داده‌ایم، مصحف ترجمه خواندنی قرآن یا مصحف شریف «علی ملکی» است که به دلیل روان و گویا بودن این ترجمه در اختیار پایگاه‌های امداد و نجات قرار داده شد تا امدادگران انس بیشتری با قرآن داشته باشند.

سلطانی‌تهرانی اضافه کرد: این ترجمه ویژگی‌های خاص خود را دارد. به این معنا که پرانتز ندارد و از اصطلاحات روز در آن استفاده شده است و ارجاع به آیات و صفحات قبل و بعد کمتر در آن هست و امکان انس بیشتر و فهم بهتر با آیات کلام وحی را به ویژه در میان جوانان و علاقه‌مندان به قرآن فراهم می‌کند.

وی با اشاره به برنامه آینده‌ای که در زمینه بهره‌مندی از ترجمه قرآن در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: مسابقه‌ای با محوریت قرآن ترجمه علی ملکی در گروه‌های مختلف نجات‌گران و امدادگران، پرسنل و کارکنان و خانواده‌های آنها پس از ماه صفرالمظفر برگزار می‌شود. بر این اساس سؤالاتی به شرکت‌کنندگان داده می‌شود تا با تدبر در مفاهیم آیات و سوره‌ها، پاسخ‌های آن را استخراج کنند و سپس تحویل دهند. همچنین طی نخستین مناسبت به تعدادی از برگزیدگان به قید قرعه هدایایی اعطا می‌شود.

سلطانی‌تهرانی با تأکید بر اینکه در نظر داریم جشنواره قرآن و عترت را برگزار کنیم، بیان کرد: این جشنواره بسته‌ای از فعالیت‌های آموزشی، ترویجی و تبلیغی است که از سبک زندگی قرآنی و آیه‌های مرتبط با زندگی از سوی اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در قالب این جشنواره برای اعضای جمعیت هلال احمر و خانواده‌های آن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استقبالی که تاکنون از چندین کلاس این جشنواره شده است، اضافه کرد: جامعه مخاطب این جشنواره، تمام اعضا چون داوطلبان، جوانان، امدادگران و کارکنان و خانواده‌های تحت پوشش هستند و اساساً انتخاب عنوان جشنواره به دلیل فراگیر بودن جامعه هدف آن هست.

مدیر دارالقرآن جمعیت هلال احمر استان تهران درباره اینکه زمان برپایی این جشنواره چه زمانی است، گفت: تا پایان امسال این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: هلال احمر استان تهران با احتساب ستاد، 12 دارالقرآن دارد که عمده تمرکز فعالیت‌ها بر سبک زندگی قرآنی با محوریت سیره اهل‌ بیت(ع) است و این هدف‌ ما در هلال احمر تهران تلقی می‌شود.
انتهای پیام

captcha