نگرانی دیدبان حقوق بشر از وضعیت مهاجران اتیوپیایی در عربستان
کد خبر: 3835208
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

نگرانی دیدبان حقوق بشر از وضعیت مهاجران اتیوپیایی در عربستان

گروه بین‌الملل ـ سازمان بین‌المللی دیدبان حقوق بشر با انتشار گزارشی از وضعیت مهاجران اتیوپیایی در عربستان سعودی که در معرض شکنجه، سوءاستفاده و قاچاق انسان قرار دارند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری القدس العربی؛ براساس این گزارش که دیروز، 24 مردادماه، منتشر شد؛ مرزبانان سعودی از تیراندازی به سوی مهاجران اتیوپیایی دریغ نمی‌کنند به طوری که این تیراندازی‌ها تاکنون شماری کشته و مجروح برجای گذاشته است.

براساس این گزارش، مهاجران اتیوپیایی برای رسیدن به عربستان با خطرات و چالش‌های زیادی در دریای سرخ و خلیج عدن مواجه هستند و آن‌ها پس از رسیدن به عربستان نیز در شرایط بسیار بدی بازداشت می‌شوند و در معرض شکنجه و اقدامات خشونت‌آمیز قرار می‌گیرند.

فلیکس هورن، از پژوهشگران سازمان دیدبان حقوق بشر و متخصص در امور آفریقا در این باره گفت: بسیاری از شهروندان اتیوپی که به امید زندگی بهتر روانه عربستان می‌شوند، در سفر با خطرات زیادی مواجه هستند که مرگ در دریا و انواع شکنجه‌ها از جمله این چالش‌ها است.

یادآوری می‌شود؛ دیدبان حقوق بشر نام یک سازمان غیردولتی بین‌المللی واقع در شهرنیویورک در آمریکا است که بر تحقیقات و پشتیبانی حقوق بشرمدیریت می‌کند. این سازمان دفترهایی نیز در بروکسل، لندن، مسکو، هنگ کنگ، لس آنجلس، سانفرانسیسکو، تاشکند، تورنتو و واشینگتن دارد.
 
انتهای پیام
 
 
captcha