مراسم امضای توافقنامه انتقال حاکمیت مدنی در سودان  
کد خبر: 3835440
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
ظهر امروز برگزار می‌شود؛

مراسم امضای توافقنامه انتقال حاکمیت مدنی در سودان  

گروه بین‌الملل ــ مراسم امضای سند قانون اساسی موقت سودان (توافق انتقال حاکمیت مدنی) ظهر امروز، 26 مردادماه، به وقت محلی در شهر خارطوم، پایتخت سودان، برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «الاتحاد»؛ این مراسم قرار است ساعت 13 امروز، 26 مردادماه، به وقت محلی در سالن الصداقه (دوستی) شهر خارطوم و با حضور برخی رؤسای کشورها و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین دیپلمات‌ها و سازمان‌های جامعه مدنی و گروه‌های اسلامی و مسیحی سودان برگزار شود.
 
این رویداد تحولی تاریخی در سودان به شمار می‌رود که مردم این کشور سال‌ها آن را انتظار می‌کشیدند.
 
هیئت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از عصر دیروز، 25 مردادماه، برای شرکت در مراسم امضای توافقنامه دوره انتقالی در سودان که قرار است به حاکمیت ۳۰ ساله عمر البشیر در این کشور پایان دهد، وارد خارطوم شده‌اند.
 
انجمن متخصصان سودان در بیانیه‌ای ضمن درخواست از همه مردم این کشور برای شرکت در مراسم جشن امضای این توافقنامه، تأکید کرد: در این لحظه تاریخی بار دیگر به روح همه شهدای این کشور که طی 30 سال گذشته جان خود را فدا کرده‌اند، درود می‌فرستیم و یاد کسانی را که از دموکراسی دفاع کرده‌اند و در این مبارزات مجروح شده و در برابر این حکومت پوسیده استبدادی ایستادگی کرده‌اند، گرامی‌ می‌داریم.
 
در همین راستا، جنبش مردمی سودان نیز از توافق ائتلاف آزادی و تغییر برای انتخاب «عبدالله حمدوک»، به‌ عنوان نخست‌وزیر دوره انتقالی، استقبال کرد و وی را فردی آگاه نسبت به مسائل جامعه سودان دانست.
 
حمدوک پیش از این به‌ عنوان دبیرکل سابق کمیته اقتصادی آفریقا در بانک تجارت و توسعه فعالیت داشت.
 
پس از انتشار اخباری درباره مخالفت شورای نظامی سودان با «عبدالقادر محمد احمد»، نامزد ائتلاف آزادی و تغییر به‌ عنوان رئیس دستگاه قضایی این کشور، «بابکر فیصل» رهبر این ائتلاف، اخبار منتشرشده را رد کرد و گفت: همه کارها همان طور که باید انجام خواهد شد.
 
در آستانه امضای نهایی سند قانون اساسی موقت سودان بین شورای نظامی انتقالی و ائتلاف آزادی و تغییر، تدابیر شدید امنیتی در خارطوم اتخاذ شده است.

انتهای پیام
captcha