بزرگترین عملیات نیروی هوایی انصارالله در عمق عربستان  
کد خبر: 3835539
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

بزرگترین عملیات نیروی هوایی انصارالله در عمق عربستان  

گروه بین‌الملل ــ جنبش انصارالله یمن امروز، 26 مردادماه، از انجام بزرگترین حمله پهپادی به میدان نفتی و پالایشگاه «الشیبه» وابسته به شرکت آرامکو در شرق عربستان سعودی و مرز امارات خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «اسپوتنیک عربی»؛ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروی هوایی انصارالله امروز با 10 فروند پهپاد تهاجمی بزرگترین عملیات پهپادی را به عمق خاک عربستان سعودی انجام داد.
 
وی افزود: این عملیات در چارچوپ عملیات «بازدارنده شماره یک» اجرا شد و در آن میدان نفتی و پالایشگاه الشیبه وابسته به شرکت آرامکو در شرق عربستان مورد حمله قرار گرفت.
 
سریع تصریح کرد: میدان نفتی الشیبه بزرگترین منطقه نفتی استراتژیک در عربستان محسوب می‌شود که بیش از یک میلیارد بشکه نفت گنجایش دارد.
 
وی در ادامه رژیم سعودی و نیروهای متجاوز ائتلاف عربی را تهدید کرد که در صورت ادامه تجاوزات علیه ملت یمن، عملیات‌های بزرگتر و گسترده‌تری از سوی انصارالله انجام خواهد شد.
 
ارتش و انصارالله یمن از ماه‌های گذشته شروع به حملات وسیع پهپادی و موشکی در عمق خاک عربستان کرده است. پیش از آن نیز حملات پهپادی صورت می‌گرفت، اما وسعت و برد این حملات تحول تازه‌ای در جنگ یمن محسوب می‌شود.
 
یگان پهپادی یمنی‌ها در ۲۴ اردیبهشت گذشته برای اولین بار توانست تا عمق ۸۵۰ کیلومتری عربستان پرواز کرده و خط لوله نفت استراتژیک شرق به غرب سعودی‌ها را هدف قرار داد. حمله‌ای که یک تحول راهبردی در جنگ محسوب می‌شد، به طوری‌که سعودی‌ها از سران کشورهای عربی برای برگزاری نشستی در این خصوص در مکه دعوت کردند و همزمان دولت ریاض این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل نیز مطرح کرد.
 
در دهم مرداد گذشته نیز سرتیپ «یحیی سریع» با حضور در مقابل رسانه‌ها اعلام کرد: «یک هدف نظامی مهم در الدمام را با یک موشک بالستیک پیشرفته دوربرد هدف قرار دادیم. بار دیگر از شرکت‌های خارجی در عربستان سعودی دعوت می‌کنیم که از اهداف نظامی و حیاتی دور شوند».
 
الدمام در عمق ۱۵۰۰ کیلومتری خاک عربستان قرار دارد. در هیچ یک از این حملات، پدافند هوایی سعودی‌ها که از آمریکا خریداری شده است قادر به هیچ واکنشی نشدند.

فرودگاه «ابها» و پایگاه هوایی «ملک خالد» و فرودگاه «نجران» نیز گاه و بیگاه هدف حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha