کنفرانس بین‌المللی امام علی(ع) در هند
کد خبر: 3835580
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷

کنفرانس بین‌المللی امام علی(ع) در هند

گروه بین‌الملل ــ کنفرانس بین‌المللی امام علی(ع) فعالیت خود را از امروز در مرکز فرهنگی اسلامی دهلی‌نو آغاز کرد که در آن به بیان ویژگی‌های حکومت آن حضرت پرداخته می‌شود.

به گزارش ایکنا از هند؛ آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به عنوان مهمان ویژه این کنفرانس سه روزه در مراسم افتتاحیه حضور داشت. وی در سخنرانی خود گفت: چهارده قرن از حکومت امام علی (ع) می‌گذرد؛ یعنی ما 14 قرن با حکومت حقیقی رسول‌الله (ص) فاصله گرفته‌ایم.

وی با بیان این مطلب به پنج ویژگی حکومت امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: نخستین ویژگی آن، این بود که حکومت ایشان برخاسته از درخواست مردمی بود که از امام خواستند که زمامداری امور را به دست بگیرد. در نهج‌البلاغه از این مورد به هجوم مردم به سوی امام اشاره شده است، در حالی که در دیگر موارد، حکومت‌ با زور شمشیر و تهدید به دست می‌آمد.

اراکی ادامه داد: ویژگی دوم حکومت امام آن بود که کسی را به بیعت مجبور نکرد، در حالی که در دیگر حکومت‌ها این موضوع به اجبار صورت می‌گرفت و اگر کسی بیعت نمی‌کرد به قتل می‌رسید. برقراری عدل کامل و گسترده در همه امور از دیگر ویژگی‌های حکومت ایشان بود.

وی چهارمین ویژگی حکومت امام علی(ع) را برقراری عدل و حکومت الهی برشمرد و افزود: امام برای مخالفت‌ها در حکومت حق قائل بود. جایگاه امام علی(ع) باید برای تمام بشر معرفی و کنفرانس‌های متعدد برگزار شود و تحقیقات علمی گسترده صورت گیرد.

در مراسم افتتاحیه این کنفرانس همچنین علامه شیخ حسین خلیلی از عتبه عباسیه کربلا و علی چگنی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند حضور داشتند.

نجیب جنگ،‌ فرماندار سابق دهلی در ابتدای این مراسم گفت: امام علی در برقراری حقوق انسانی یک نمونه کامل است. سیره و حکومت ایشان برای همه حکومت‌های جهان نمونه و الگو است.

اهدای جوایز ادبی به فعالان فرهنگی، رونمایی از کتاب‌ «الموسوعة الکبری فی مناقب المرتضی» به قلم خسرو قاسم از دیگر برنامه‌های این کنفرانس بود.

این کنفرانس در روزهای 26 ــ 28 مرداد (17 ـ 19 آگوست) و با برپایی هشت نشست علمی برگزار می‌شود.

تبیین ویژگی‌های حکومت امیرمؤمنان در کنفرانس امام علی(ع) در هند

تبیین ویژگی‌های حکومت امیرمؤمنان در کنفرانس امام علی(ع) در هند

تبیین ویژگی‌های حکومت امیرمؤمنان در کنفرانس امام علی(ع) در هند

انتهای پیام

captcha