افتتاح هفتمین مدرسه آموزش حفظ قرآن در چچن
کد خبر: 3836939
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

افتتاح هفتمین مدرسه آموزش حفظ قرآن در چچن

گروه بین‌الملل ــ‌ در حاشیه افتتاح مسجد «فخر المسلمین» (افتخار مسلمانان) در شهر «شالی» چچن، هفتمین مدرسه آموزش حفظ قرآن این جمهوری نیز با نام آموزشگاه «شیخ دوردی» افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «الاهرام»؛ این مدرسه آموزش حفظ قرآن، دیروز، اول شهریورماه و با حضور «رمضان احمد قدیروف»، رئیس‌جمهور چچن، افتتاح شد.
 
در مراسم افتتاح مدرسه قرآنی «شیخ دوردی» در شهر شالی چچن، هیئت‌هایی از کشورهای عربی و اسلامی از جمله «اسامه الازهری»، مشاور رئیس جمهور مصر در امور دینی، نیز حضور داشتند.
 
قدیروف، رئیس‌جمهور چچن، در این مراسم همچنین از سه نفر برتر نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور، که با حضور حافظان قرآن از 26 کشور جهان برگزار شد، تجلیل و جوایزی به آن‌ها اهدا کرد.
 
شیخ «آدم شهیدوف»، مشاور رئیس‌جمهور چچن، نیز در این مراسم گفت: مدرسه قرآنی شیخ دوردی، هفتمین مدرسه آموزش حفظ قرآن کریم در سراسر جمهوری چچن است که تاکنون 11 نفر از نوه‌های شیخ احمد حاجی قدیروف، نخستین رئیس‌جمهور چچن(پدر رمضان احمد قدیروف) از این مدارس حافظ قرآن شده‌اند که 7 نفر آن‌ها از فرزندان رمضان قدیروف، رئیس‌جمهور کنونی چچن، هستند.
 
شهیدوف ادامه داد: تلاش رئیس‌جمهور چچن همواره بر این است که نسلی متخلق به اخلاق قرآنی و آموزه‌های سنت نبوی در جامعه تربیت شوند و امنیت و آرامش برای همه مردم این جمهوری فراهم شود.
 
شیخ حاجی احمد قدیروف، رئیس شورای علمای قفقاز، نیز در سخنانی ضمن شکر خداوند برای نعمت اسلام و امنیت و عدالت که به مسلمانان روسیه عطا شده، گفت: همه ما می‌دانیم که مردم مسلمان روسیه چه سختی‌هایی در دوران دولت‌های کمونیستی گذشته متحمل شده‌اند؛ قرآن‌ها به آتش کشیده‌ می‌شد، مساجد را تخریب می‌کردند، مردم مسلمان در فشار و سختی بودند و سرزمین آنها غصب می‌شد؛ تا اینکه خداوند متعال آزادی انجام شعائر دین اسلام را به مسلمانان این مناطق هدیه داد و افتتاح این آموزشگاه قرآنی، که حافظان کتاب خدا از آن فارغ‌التحصیل می‌شوند، بهترین دلیل بر این نعمت خداوند است.
 
وی افزود: چچن جنگ‌های بسیاری را از سوی تروریست‌ها و افراط‌گرایانی که گمان می‌کردند دولت اسلامی برپا کرده‌اند، شاهد بوده‌ است. اما با تلاش‌های رئیس‌جمهور این کشور، مؤسسات و مدارس دینی بسیاری تأسیس شده و تاکنون هزار حافظ قرآن از این مدارس فارغ‌التحصیل شده‌اند.

یادآور می‌شود؛ بزرگترین مسجد اروپا به نام «فخرالمسلمین» (افتخار مسلمانان) نیز دیروز، اول شهریورماه، در شهر شالی چچن افتتاح شد.

این مسجد یک شاهکار معماری اسلامی مدرن است که به سبک چهار ورودی متقارن ساخته شده و ورودی‌ها ضمن مطابقت با یکدیگر، در مقابل هم قرار دارند.

 
افتتاح هفتمین مدرسه آموزش حفظ قرآن در چچن
 
افتتاح هفتمین مدرسه آموزش حفظ قرآن در چچن

انتهای پیام
captcha