پاکستان در لیست سیاه آسیا ــ پاسفیک قرار گرفت
کد خبر: 3836972
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
رسانه‌های هندی اعلام کردند:

پاکستان در لیست سیاه آسیا ــ پاسفیک قرار گرفت

گروه بین‌الملل ــ سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا ــ پاسفیک (APEC)، پاکستان را به دلیل حمایت از تروریسم در لیست سیاه قرار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «جمهور» افغانستان؛ سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا ـــ پاسفیک (APEC) یک گروه اقتصادی از کشورهای حاشیه اقیانوس آرام هستند که به منظور بهبود مناسبات اقتصادی و سیاسی با یکدیگر دیدار کرده و به صورت سالیانه «اجلاس سران اقتصادی اپک» را برگزار می‌کنند.

رسانه‌های هندی به نقل از مسئولان سازمان آسیا ــ پاسفیک گزارش داده‌اند که پاکستان از 40 مورد تعهد خود در زمینه مبارزه با تروریسم، 32 مورد را انجام نداده است؛ بنابراین گروه آسیا پاسفیک پاکستان را در لیست سیاه قرار داده است.

رسانه‌های هندی همچنین گزارش داده‌اند که دولت پاکستان از 11 مورد تعهد خود در راستای جلوگیری از ارائه کمک‌های مالی به تروریست‌ها، 10 مورد را اجرا نکرده است.

همزمان با نشر این گزارش، وزارت خارجه پاکستان تمام گزارش‌های منتشرشده را که سبب قرارگیری این کشور در لیست سیاه سازمان آسیا ــ پاسفیک می‌شود رد کرده است.

یادآوری می‌شود، سازمان آسیا ــ پاسفیک در این باره اعلام کرده است که گزارش انجام تعهدات مالی چین، تایوان، هنگ‌کنگ، پاکستان و فلیپین تکمیل شده و نتیجه آن در ماه اکتبر 2019 اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

captcha