تجلیل از 102 حافظ کل قرآن در لیبی + عکس  
کد خبر: 3837011
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

تجلیل از 102 حافظ کل قرآن در لیبی + عکس  

گروه بین‌الملل ــ مدرسه دینی «الأسمریه» موسوم به «الزاویة الاسمریة» در شهر «زلیتن» لیبی، مراسم تجلیل از 102 دختر و پسر حافظ کل قرآن کریم را برگزار کرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «بوابة الوسط»؛ «مختار بن عاشور»، معاون امور علمی مدرسه دینی «الاسمریه»،  اعلام کرد: مراسم تجلیل از 35 قرآن‌آموز دختر و 67 قرآن‌آموز پسر که موفق به حفظ کل قرآن شدند، دیروز، اول شهریورماه، برگزار شد.
 
وی افزود: زاویه الاسمریه در حال حاضر بیش از 3 هزار قرآن‌آموز پسر و 1900 قرآن‌آموز دختر دارد که در 80 حلقه آموزشی مشغول فراگری حفظ قرآن هستند و این حلقه‌‌ها و جلسات از نماز صبح آغاز می‌شود و تا نماز عشاء ادامه دارد؛ به‌ طوری که در سه نوبت برگزار می‌شود.
 
عاشور ادامه داد: علاوه بر مناطق مختلف لیبی، قرآن‌آموزانی از سایر کشورهای عربی و آفریقایی و حتی از برخی کشورهای جنوب شرق آسیا، روسیه و حتی بریتانیا نیز تحت آموزش این مرکز قرار دارند.
 
وی در خصوص تاریخچه زاویه الاسمریه اظهار کرد: این زاویه از 528 سال پیش (در سال 1491 میلادی) به دست شیخ «عبدالسلام الاسمر» تأسیس شد و از همان بدو تأسیس به حفظ قرآن و آموزش علوم دینی و زبانی اهتمام ورزیده و روش آن اعتدال و میانه‌روی و به دور از غلو، افراط و تفریط است. 
 
به گفته عاشور، تا‌کنون شمار زیادی از قراء برجسته قرآن کریم در سراسر جهان از این مدرسه دینی فارغ‌التحصیل شده‌اند.
 
یادآور می‌شود، «زاویه» نزد متصوفه محلی برای عبادت و اطعام نیازمندان است و به‌ عنوان یک مدرسه دینی شناخته می‌شود. همچنین در گویش کشورهای غرب آفریقا به عنوان مدرسه قرآنی کاربرد دارد که در حیاط آن حوضچه کوچکی همراه با فواره آب هست. این مدارس یکی از مهم‌ترین راه‌های آموزش علوم دینی و ادبی در کشورهای غرب آفریقا محسوب می‌شود و در بسیاری از اوقات از روش مذهب صوفیه پیروی می‌کنند.
 
تجلیل از 100 حافظ کل قرآن در لیبی 
 
تجلیل از 100 حافظ کل قرآن در لیبی 
 
تجلیل از 100 حافظ کل قرآن در لیبی 
انتهای پیام
 
captcha