درخشش حافظ یمنی در نخستین دوره مسابقات قرآن چچن  
کد خبر: 3837286
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

درخشش حافظ یمنی در نخستین دوره مسابقات قرآن چچن  

گروه بین‌الملل ــ یک حافظ قرآن یمنی در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن چچن موفق به کسب رتبه دوم این مسابقات و دریافت 50 هزار دلار جایزه شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «سبق»، نفرات برتر نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن چچن، روز جمعه، اول شهریورماه، همزمان با افتتاح بزرگترین مسجد اروپا در شهر «شالی» این جمهوری تجلیل شدند.
 
در این دوره از مسابقات که با حضور حافظانی از 26 کشور جهان برگزار شد، «عبدالمجید مجاهد السماوی»، حافظ قرآن یمنی، توانست رتبه دوم رقابت‌ها را از آنِ خود کند و جایزه‌ای به مبلغ 50 هزار دلار دریافت کرد.
 
مراسم تجلیل از سه نفر برتر این مسابقات با حضور رمضان احمد قدیروف، رئیس‌جمهور چچن، برگزار شد.
 
یادآوری می‌شود، بزرگترین مسجد اروپا به نام «فخرالمسلمین» (افتخار مسلمانان)، اول شهریورماه، با حضور یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و هیئت‌های عربی و اسلامی در شهر شالی چچن افتتاح شد. این مسجد یک شاهکار معماری اسلامی مدرن است که به سبک چهار ورودی متقارن ساخته شده و ورودی‌ها ضمن مطابقت با یکدیگر در مقابل هم قرار دارند.
 
همچنین، در حاشیه افتتاح مسجد «فخر المسلمین»، هفتمین مدرسه آموزش حفظ قرآن این جمهوری نیز با نام آموزشگاه «شیخ دوردی» در شهر «شالی» چچن افتتاح شد.

انتهای پیام
captcha