اعتراض به رفتار ناشایست هواپیمایی «ایرکانادا» با دختر محجبه
کد خبر: 3837729
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶

اعتراض به رفتار ناشایست هواپیمایی «ایرکانادا» با دختر محجبه

گروه بین‌الملل ــ پس از اجبار یک دختر محجبه به برداشتن حجاب در فرودگاه سان‌فرانسیسکو از سوی یکی از کارکنان شرکت هواپیمایی «ایرکانادا» خانواده وی خواستار توضیح مقامات مسئول شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکوری نیوز، «فاطمه عبدالرحمان»، دختر محجبه عضو تیم ملی اسکواش آمریکا، که برای شرکت در نخستین مسابقه ملی خود عازم کانادا بود با رفتار ناشایست کارکنان فرودگاه روبرو شد.
 
وی روز اول آگوست (10 مرداد) برای شرکت در نخستین مسابقه خود با تیم ملی آمریکا عازم تورنتو بود که در فرودگاه یکی از کارکنان هواپیمایی ایرکانادا او را مجبور کرد حجاب خود را بردارد.  
 
فاطمه می گوید: داشتن حجاب ضمن بازی اسکواش و عضویت در تیم ملی احساس خوبی به من می‌دهد. حجاب باعث عقب ماندن من نمی‌شود و از اینکه نخستین دختر محجبه تیم هستم بسیار خوشحالم. اما در آن روز احساس کردم در بین بقیه اعضای تیم غریبه هستم زیرا آنها بدون مشکل سوار شدند.

این اقدام باعث برانگیخته شدن خشم جامعه مسلمانان آمریکا شد. «ایلهان عمر» نماینده دموکرات کنگره آمریکا که به همراه «رشیده طلیب» اولین زنان نماینده کنگره هستند، همبستگی خود با فاطمه را با انتشار توئیتی اعلام کرد.

اکنون خانواده وی اعلام کرده‌اند منتظر توضیحات شرکت هواپیمایی ایرکانادا هستند و این رفتار را تبعیض آشکار علیه یک دختر مسلمان تنها می‌دانند.
 
انتهای پیام
captcha