اجرای برخی برنامه‌ها در سوگواری‌ها؛ نشانه تأثیر تهاجم فرهنگی
کد خبر: 3838913
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷

اجرای برخی برنامه‌ها در سوگواری‌ها؛ نشانه تأثیر تهاجم فرهنگی

گروه مسابقات ــ رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش در آیین اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان ستاد ارتش، اجرای برخی از برنامه‌ها در مراسم سوگواری و جشن‌ها را نشانه تأثیر فرهنگ و تهاجم فرهنگی دشمن بر فرهنگ مردم دانشت.

به گزارش ایکنا؛ آیین اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان ستاد ارتش پیش از ظهر امروز، 9 شهریورماه، با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش؛ حجت‌الاسلام احمد جلیلی صفت؛ جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و دیگر مسئولان و فرماندهان لشکری در محل این ستاد برگزار شد.

امیر دریادار سیاری با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن، اظهار کرد: جنگ و تهاجم فرهنگی دشمن بسیار جدی است اما به دلیل اینکه در قالب جنگ نرم صورت می‌گیرد، این جنگ قابل مشاهده نیست و بسیاری هنوز آن را جدی نگرفته‌اند.

وی هدف تهاجم فرهنگی دشمن را تغییر فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی دانست و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با تهاجم فرهنگی و با استفاده از ابزار رسانه می‌خواهند فرهنگ و روش زندگی ما را تغیر دهند تا بتوانند اهداف خود را پیش ببرند.

سیاری اجرای برخی از برنامه‌ها در مراسم سوگواری و جشن‌ها را نشانه تأثیر فرهنگ و تهاجم فرهنگی دشمن بر فرهنگ مردم برشمرد و افزود: متأسفانه تأثیر جنگ رسانه‌ای و فرهنگی دشمن در صحبت کردن و آداب و رسوم ما رسوخ کرده و این تهاجم فرهنگی به دنبال تغییر سبک زندگی ملت شریف ایران است. آن‌ها با این تأثیرگذاری بر فرهنگ ما می‌خواهند آداب، رسوم و فرهنگ ما را تغییر دهند و ملت ما را به ملتی تابع و دنباله‌رو مبدل کنند.

امیردریادار سیاری

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی و اسلام تلاش بسیاری نیز برای تغییر آداب و رسوم عزاداری امام حسین(ع) انجام داده‌اند که متأسفانه در برخی مراسم و نوحه‌خوانی‌ها این موضوع را مشاهده می‌کنیم.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش راه مقابله با تهاجم فرهنگی را توسل و عمل به قرآن دانست و گفت: همه ما سربازان ایران اسلامی آماده مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستیم و باید با توکل به خدا و اجرای اصول قرآن کریم، دشمن را در دستیابی به اهدافش ناکام بگذاریم.

در ادامه حجت‌الاسلام احمد جلیلی‌صفت، جانشین سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش، با گرامیداشت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) گفت: افرادی که با قرآن مأنوس هستند و با قرآن زندگی می‌کنند، نسبت به دیگران به قرآن و خدا نزدیک‌ترند.

جانشین سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش افزود: افرادی که حافظ کل قرآن هستند و یا حافظ چند جزء از این کتاب آسمانی هستند، وجودشان، دل و روح آن‌ها ظرف قرآن قرار گرفته است.

وی گفت: مسلماً بدانید انس با قرآن، نگاه، تلاوت، شنیدن، تدبر و عمل به قرآن همگی مراحلی از انس با قرآن است.

جلیلی‌صفت تصریح کرد: هنگامی با کلام خدا سر و کار دارید نسبت به آفاتی که شیطان برای شما تدارک دیده است، محافظت می‌شوید. در واقع قرآن بازدارنده آفت‌های شیطان است.

جانشین سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش اظهار کرد: انس با قرآن یعنی نشستن پای درس خدا یعنی استاد خداست و هر کسی که در تلاوت، کلاس و حفظ قرآن حضور دارد، باید از این حضور خود این گونه برداشت کند که اکنون در محضر خدا قرار دارد. در تلاوت قرآن استاد، خداست.

رئیس عقیدتی سیاسیجلیلی‌صفت اظهار کرد: حافظان قرآن هر آیه‌ای را که به آن عمل کرده باشند، به یاد می‌آورند. یکی از مراحل انس با قرآن عمل به قرآن است یعنی زندگی، سبک، صلاح و منش افراد در انس با قرآن، قرآنی می‌شود.

وی اظهار کرد: عمل به قرآن از لحاظ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و اعتقادی موفقیت آمیز است. افتخار، سربلندی و عزت ما از آن قرآن است. امروز اقتدار قرآنی یعنی سلاح و صلاح ما که همگی از قرآن نشئت می‌گیرد.

وی گفت: قرآن بیش از 6 هزار و 600 آیه دارد. در واقع کسانی که حافظ کل قرآن هستند، تمام آیات را می‌خوانند؟ خیر. به اندازه آیاتی که به آن عمل کرده‌اند، می‌توانند حافظ کل قرآن باشند.

انتهای پیام

captcha