محافل انس با قرآن در پاکستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3839423
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

محافل انس با قرآن در پاکستان برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل ــ با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در اسلام‌آباد و سازمان صوت‌القراء پاکستان، محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی از ایران و سایر کشورها برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید صداقت علی، رئیس سازمان صوت‌القراء پاکستان، داور مسابقات قرآن و از قاریان بین‌المللی این کشور   با محمدرضا كاكا، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد دیدار و در خصوص همكاری‌های دوجانبه و گسترش فعالیت‌های قرآنی و دینی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

سید صداقت علی در ادامه این دیدار گفت: برای توسعه فرهنگ قرآنی و ایجاد وحدت مسلمانان، توسعه روابط قرآنی دو کشور ضروری است، در طول سال با برگزاری محافل انس با قرآن و اعزام هیئت‌های قرآنی و قاریان برجسته هر دو كشور نسبت به گسترش فعالیت‌های قرآنی اهتمام ورزید.

رئیس سازمان صوت‌القراء پاکستان اظهار کرد: با هماهنگی مسئولان وزارت امور مذهبی دولت پاكستان مقرر شده است محافل انس با قرآن در ماه اكتبر 2019 (مهرماه سال جاری) با حضور قاریان برجسته از كشورهای جمهوری اسلامی ایران، مصر، تركیه، اندونزی و احتمالاً بنگلادش در پاكستان برگزار شود.

وی خواستار حضور قاریان ایرانی در این محافل قرآنی شد و گفت: این محافل در شهرهای لاهور، كراچی، اسلام آباد، سیالكوت، پیشاور، گوجرانواله، مولتان و كویته و برخی شهرهای دیگر پاكستان برگزار می‌شود.

قرآن؛ عامل وحدت مسلمانان

سرپرست رایزنی کشورمان در اسلام‌آباد نیز در سخنانی، با بیان اینکه گسترش فعالیت‌های قرآنی در ایران یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که قانون اساسی آن بر مبنای قرآن کریم تنظیم شده است.

محمدرضا کاکا افزود: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی در سایه توجه به مفاهیم و آموزه‌های قرآنی است و برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در ایران به بزرگ‌ترین رویداد قرآنی جهان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: قرآن عامل وحدت مسلمانان در سطح جهان به شمار می‌رود و مسلمانان می‌توانند با تمسک به قرآن اختلاف‌های خود را کنار گذاشته و برای رویارویی با نفوذ دشمنان در جهان اسلام با یکدیگر متحد شوند.

کاکا با استقبال از پیشنهاد رئیس سازمان صوت‌القراء پاکستان برای اعزام قاریان گفت: ما آمادگی داریم همچون گذشته در این خصوص همكاری لازم به منظور توسعه فرهنگ قرآنی داشته باشیم.

انتهای پیام

captcha