حملات آمریکا به ادلب آتش‌بس را تهدید می‌کند
کد خبر: 3839550
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸
وزارت خارجه روسیه:

حملات آمریکا به ادلب آتش‌بس را تهدید می‌کند

گروه بین‌الملل ــ وزارت خارجه روسیه حملات آمریکا به استان ادلب سوریه را غیرمنطقی و موجب نگرانی دانست و آن را تهدیدی برای آتش‌بس در این منطقه خواند.

به گزارش ایکنا  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ وزارت خارجه روسیه امروز، دوشنبه، 11 شهریورماه در واکنش به حملات هوایی ارتش آمریکا به منطقه کاهش تنش ادلب که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از افراد شده است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدامات آمریکا متناقض و غیرمنطقی است و موجب نگرانی و حیرت است. از یک سو نمایندگان آمریکایی در همه محافل از جمله سازمان ملل بدون اینکه اشاره‌ای به حضور تروریست‌ها در ادلب کنند، خواستار مقابله با تشدید درگیری‌ها در این منطقه می‌شوند و از سوی دیگر آمریکا این منطقه را مورد حمله قرار می‌دهد که نتیجه آن ویرانی گسترده و قربانیان بسیار است.

در این بیانیه آمده: برتری بمب‌های آمریکا نسبت به بمب‌های روسیه چیست؟ چرا اهداف تروریستی آمریکا از اهداف تروریستی که نیروهای دولت سوریه با حمایت جنگنده‌های روسیه تخریب می‌کنند، مشروعیت بیشتری دارند؟

در بیانیه مذکور همچنین اعلام شده: در همین راستا لازم دیدیم  که به گزارش فعالان حوزه انسانی در سازمان ملل درباره عواقب عملیات آمریکا در منطقه ادلب استناد کنیم و گزارش‌های آنها در مورد عواقب این حملات برای غیرنظامیان و زیرساخت‌های شهری ادلب را به اعضای شورای امنیت تقدیم کنیم.

مرکز آشتی وابسته به وزارت دفاع روسیه در سوریه دیروز اعلام کرده بود: حمله هوایی نیروهای آمریکا به منطقه کاهش تنش در ادلب سوریه منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان شده و خسارت‌هایی را نیز به زیرساخت‌های این شهر وارد کرده است و ادامه آتش بس در این منطقه را با تهدید مواجه کرد.  

یادآور می‌شود، فرماندهی مرکزی آمریکا شنبه گذشته اعلام کرد: نیروهای آمریکایی یک حمله هوایی علیه مرکز وابسته به تشکیلات تروریستی القاعده در شمال ادلب انجام دادند و در این حمله فرماندهانی که مسئول حملات علیه شهروندان آمریکایی و غیرنظامیان بی‌گناه بودند، هدف قرار گرفتند.

انتهای پیام

captcha