کمک خیریه پزشکی اسلامی به افراد بی‌خانمان در آمریکا
کد خبر: 3839656
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

کمک خیریه پزشکی اسلامی به افراد بی‌خانمان در آمریکا

گروه بین‌الملل ــ گروهی از داوطلبان مسلمان فعال در یک مرکز پزشکی خیریه اسلامی در شهر «میلواکی» آمریکا افراد بی‌خانمان در جنوب این شهر را رایگان معاینه و درمان می‌کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ابوت اسلام، «فوزیه قریشی» از «مرکز اسلامی جامعه و سلامت» در شهر میلواکی، مرکز ایالت ویسکانسین آمریکا می‌گوید: مأموریت ما از روز اول خدمت به کسانی بوده که بیشترین نیاز را داشته‌اند. بنابراین ما می‌خواهیم به کسانی که به خدمات پزشکی دسترسی ندارند، کمک کنیم.

مأموریت مرکز اسلامی جامعه و سلامت، تقویت جامعه میلواکی و افزایش رفاه ساکنان آن از طریق فراهم آوردن خدمات بهداشتی خیریه و رایگان، خدمات اجتماعی، مشاوره، کمک اضطراری و برنامه‌های آموزشی و کارآموزی تعریف شده است. اصول کاری این مرکز مبتنی بر ارزش‌های اسلامی رحمت، محبت، صلح و احترام به تنوع فکری است.

این مرکز در سال 2004 توسط «فوزیه احمد»، فعال اجتماعی مسلمان برای ارائه خدمات اجتماعی به مردم جنوب شرق ویسکانسین تشکیل شد و پس از آن نیز در سال 2008 نخستین درمانگاه رایگان اسلامی با کمک پزشکان داوطلب برای کمک به افرادی که تحت پوشش بیمه قرار ندارند تأسیس گردید. این مرکز تا کنون به هزاران بیمار کمک کرده است.

بنابر آمار سال 2010، میلواکی حدود 600 هزار نفر جمعیت دارد که 5 درصد از آن را مسلمانان تشکیل می دهند.

انتهای پیام
captcha