مرز خسروی به روی زائران اربعین باز شد/ رشد ۲۰۰ درصدی زائران عتبات
کد خبر: 3840394
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

مرز خسروی به روی زائران اربعین باز شد/ رشد ۲۰۰ درصدی زائران عتبات

گروه جامعه ــ مرز خسروی امروز، 15 شهریورماه،برای تردد زائران اربعین حسینی بازگشایی شد.

به گزارش ایکنا؛ مرز خسروی امروز جمعه 15 شهریورماه، با حضور رحمانی فضلی، وزیر کشور، برای تردد زائران اربعین حسینی بازگشایی شد. وزیر کشور در این مراسم امروز را روزی تاریخی برشمرد. 

لازم به ذکر است؛ وزیر کشور امروز در بدو ورود به کرمانشاه با ابراز مسرت از حضور در جمع مردم کرمانشاه و با اشاره به اینکه از اول تا پنجم محرم امسال، ۵۱ هزار زائر به عتبات عالیات مشرف شده اند، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰۰ درصد رشد داشته است.
 
رحمانی فضلی افزود: با تلاش‌ها و زحماتی که همه‌ مسئولان به ویژه اعضای ستاد مرکزی اربعین حسینی، سفارت جمهوری اسلامی در عراق، استاندار کرمانشاه و همچنین وزیر کشور عراق داشتند، مقرر شده امسال از مرز خسروی نیز تردد زوار به عتبات عالیات داشته باشیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه روز گذشته ۱۵ هزار زائر از مرز مهران به کشور عراق سفر کرده اند، بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال با توجه به سهولتی که هم در مرز‌ها و هم در امور کنسولی ایجاده شده، تعداد زائران بیشتری داشته باشیم.

رحمانی فضلی اظهار کرد: امیدواریم مردم خوب کشورمان با رعایت همه‌ شرایطی که مسئولان اعلام می‌کنند و با همکاری و همدلی که همیشه با مسئولان داشتند و خدماتی که در همه زمینه‌ها با تکیه بر تجربه بسیار مفید پنج ساله فراهم شده، سفر خوبی به عتبات عالیات داشته باشند.
 
یادآوری می شود، مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشور ایران به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست، این مرز تا بغداد، پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام

captcha