مدیریت برنامه‌های دیجیتالی قرآنی در اندونزی
کد خبر: 3842565
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰

مدیریت برنامه‌های دیجیتالی قرآنی در اندونزی

گروه بین‌الملل ــ انجمن قاریان و حافظان قرآن اندونزی و شرکت خصوصی «باهاسو» این کشور به منظور مدیریت برنامه‌های دیجیتالی قرآنی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، رئیس جمعیت القرّاء اندونزی (انجمن قاریان و حافظان) وابسته به نهضت العلماء این کشور و شرکت خصوصی «باهاسو اینترمدیا چاکراوالا» اخیرا تفاهمنامه همکاری امضا کردند. این همکاری مربوط به مدیریت برنامه‌های دیجیتالی قرآنی است.

امضای این تفاهمنامه به طور مستقیم از سوی سیف‌الله معصوم، رئیس جمعیت القرّاء و آلانا عبدالله، مدیر عامل شرکت باهاسو انجام شد.

رئیس جمعیت القرّاء از پیشنهاد شرکت باهاسو برای همکاری در مورد مدیریت برنامه‌های دیجیتالی قرآنی استقبال کرد؛ چرا که این انجمن در حال فکرکردن درباره چگونگی ترویج قرآن در میان نسل‌ جوان است.

به گفته سیف الله معصوم، جمعیت القراء اندونزی در زمینه فعالیت‌های قرآنی توانایی دارد، اما اگر این توانایی با ابزار کافی پشتیبانی نشود، نتایج مؤثری نخواهد داشت. بنابراین، این همکاری با شرکت باهاسو گامی استراتژیک برای نهضت العلماء است تا برای تقویت جوانان و تأمین تشنگی یادگیری قرآن و علوم دینی آن‌ها با ابزارهای نوین گام بردارد.

آلانا عبدالله، مدیر عامل شرکت باهاسو نیز اظهار کرد که قوی‌شدن رادیکالیسم دینی و افراط‌گرایی و گسترش انحراف فکری در میان نسل جوان نگران‌کننده است و از انتخاب محل دین‌آموزی نشئت گرفته است.

وی افزود: این موضوع مستلزم آن است كه این شرکت برنامه‌ای در قالب «اسلامی» را آغاز كند تا نسل جوان و جامعه به طور كلی بتوانند قرآن و اسلام را به آسانی بیاموزند.

آلانا عبدالله تصریح کرد: اكنون، نسل جدید و بعد از آن قادر به تمركز کامل هنگام خواندن نیستند و ترجیح می‌دهند چیزی را از طریق فیلم، صوتی یا هر دو را یاد بگیرند. بنابراین اگر ما در این مسیر نوآوری نکنیم، دعوت نسل‌های بعدی به یادگیری قرآن و درک معنای آن دشوار خواهد بود. به همین دلیل ما به عنوان ارائه دهنده فناوری می‌خواهیم از ابزارهای موجود بهره ببریم تا مردم قرآن را به راحتی یاد بگیرند.

مدیریت برنامه‌های دیجیتالی قرآنی در اندونزیتوضیح تصویر: امضای تفاهمنامه همکاری میان جمعیت القراء و شرکت خصوصی «باهاسو» اندونزی

انتهای پیام

captcha