پایان نمایشگاه معرف عاشورا در پاکستان + عکس
کد خبر: 3846812
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

پایان نمایشگاه معرف عاشورا در پاکستان + عکس

گروه بین‌الملل ــ نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی معرف فرهنگ عاشورا که به همت وابستگی فرهنگی و خانه فرهنگ ایران در پیشاور پاکستان برپا شده بود، با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

به گزارش ایکنا از پیشاور؛ آیین اختتامیه این نمایشگاه با حضور محمد باقربیگی سرکنسول، مهران اسکندریان مسئول خانه فرهنگ ایران در پیشاور، خانم افشین زمان، استاد هنر دانشگاه بانوان «بی نظیر بوتو»ی پیشاور، انور خان هنرمند مشهور ایالت خیبرپختونخواه پاکستان (از داوران انتخاب کننده برگزیدگان آثار نمایشگاه) و جمعی از هنرمندان، دانشجویان و علاقه‌مندان هنر برگزار و از نفرات برگزیده با اهدای لوح و تقدیرنامه تجلیل به عمل آمد.

این نمایشگاه با تلاش هنرجویان خانه فرهنگ ایران در پیشاور، با به تصویرکشیدن صحنه‌های عاشورا از زمان ورود کاروان از مدینه به کربلا تا زمان به اسارت بردن خاندان پاک و مطهر حضرت امام حسین(ع)، توانست بازدید‌کنندگان را نسبت به جریان واقعی کربلا و زندگی خاندان و اصحاب حضرت سید الشهدا(ع) آگاه کند.

سرکنسول ایران در پیشاور در اختتامیه نمایشگاه عاشورایی این شهر که به دلیل استقبال گسترده علاقه‌مندان به مدت چهار روز تمدید شد؛ اظهار کرد: برپایی این نمایشگاه فرهنگی سرشار از معنویت، رهاوردی ارزشمند برای معرفی فرهنگ عاشورایی در ایالت خیبرپختونخواه را به دنبال داشته است.

وی افزود: در این نمایشگاه هنرآموزان خانه فرهنگ توانستند با به تصویرکشیدن واقعه عاشورا، این روز مهم تاریخی را به مردم این ایالت نشان داده و گامی بلند در راستای تقویت روابط دو کشور بردارند.

مهران اسکندریان، مسئول خانه فرهنگ ایران در پیشاور نیز تأکید کرد: خدا را شاکریم که برپایی این نمایشگاه در فهم بیشتر واقعه عاشورا و ایجاد روشنگری درباره مظلومیت، شجاعت و پرچم‌داری سید الشهداء(ع) و بقای دین اسلام از سوی آن حضرت نقش تاثیرگذاری ایفا کرده است.

 وی افزود: آفرینش زیبایی‌ها با به خدمت گرفتن قلم و دوات، مرکب و رنگ‌ها به دست هنرمندان می‌تواند آثاری فاخر و ارزشمند را در قاب و قلب انسان‌ها ماندگار کند.

انتهای پیام
captcha