مسلمانان استرالیا خواستار حمایت دولت علیه تبعیض و خشونت دینی شدند
کد خبر: 3846936
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

مسلمانان استرالیا خواستار حمایت دولت علیه تبعیض و خشونت دینی شدند

گروه بین‌الملل – جامعه مسلمانان استرالیا با اعلام اینکه نفرت‌پراکنی و خشونت در این کشور آنها را تهدید می‌کند خواستار حمایت بیشتر دولت از مسلمانان شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ساندی مورنینگ هرالد،  مسلمانان استرالیا از «اسکات موریسون» نخست‌وزیر این کشور خواستند تا با بازنگری در قوانین ضد تبعیض دینی استرالیا، برای توهین به ادیان نیز مجازات تعیین شود.

150 گروه و سازمان اسلامی در استرالیا اعلام کردند که نفرت‌پراکنی و خشونت، جامعه اسلامی این کشور را تهدید می‌کند. این سازمان‌ها که شامل شورای ملی امامان جماعت استرالیا، فدراسیون شوراهای اسلامی این کشور و انجمن مسلمانان لبنانی تبار استرالیا هستند اعلام کردند که تبلیغات ضد‌اسلامی در فضای مجازی استرالیا به یک جریان تبدیل شده است.
 
قرار است دانشگاه «چارلز استوارت» استرالیا گزارشی درباره اسلام‌هراسی در این کشور منتشر کند که در آن مواردی از تجربیات مسلمانان از حمله به مساجد و مدارس اسلامی و نیز حملات لفظی و نصب پوسترها و کشیدن نقاشی‌های ضد اسلامی مطرح خواهد شد.
 
بنابر تحقیق کمیسیون امنیت الکترونیکی استرالیا در سال 2016 که بر روی دو هزار و 448 نوجوان 12 تا 17 ساله استرالیایی انجام شد، 53 درصد از آنها اعلام کردند که در فضای مجازی شاهد مطالب ضد‌دینی و نفرت‌پراکنی علیه اقلیت‌های فرهنگی بوده‌اند؛ بیش از 50 درصد از این افراد بیان کردند که معتقدند مسلمانان بیشتر از دیگران هدف این حملات هستند.
انتهای پیام
captcha