El Kefil kanalının haberine göre, matem yolunda Tuveyric desteleri İmam Hüseyin ve Hz Ebul Fazlın haremlerine dahil olurken “Ey Hüseyin” , “Lebbeyk Ya Hüseyin” , “And olsun ki son nefesime kadar İmam Hüseyin’i unutmayacağım”, “Ya Abbas Sekine için su getir” ve “Bugün Fatıma’ya başsağlığı diliyoruz” slaoganları atarlar.
Bazı kaynaklara göre, Tuveyric yürüyüşünün oluşturulması ve koşar şekilde hareket etmesi Seyid Salih Kazvini tarafından olmuştur. O iki yıl Muharrem ayının on gününde İmam Hüseyin yasının eda edildiği Tuveyric’de konaklamıştı. Aşura gününün sabahı Seyid Salih İbni Tavus’un mekteli’ni okudu ve ardından yaya olarak Kerbela’ya doğru yola çıktılar. Kerbela’nın giriş kapılarından birine ulaşınca öğle namazını kıldılar ve sonra İmam Hüseyin ve Hz Abbas Türbesine doğru koşmaya başladılar. Öğleden sonra İmam Hüseyin’in şehadet vaktinde ziyaretçiler Kerbela’ya yaya olarak girerler. Lakin Seyid Salih atının üstünde binlerce ziyaretçinin arasında hareket ederdi. Bu usül Seyid Salih’in Hicri 1304 yılında vefatından onra onun çocukları tarafından da icra edilmiştir. O tarihten Hicri 14. yüzyılın son on yılına kadar Tuveyric destesine Seyid Salih’in soyundan gelenler liderlik etti.
Bu merasim 1991 yılına kadar devam etti. 1992 yılında Irak Baas Partisi yürüyüşü yasakladı lakin halk yürüyüşün yapılmasında ısrarcı oldu. Buda katılımcıların tutuklanarak idam edilmesine neden oldu. Bu merasim 2004 yılında Saddam rejiminin devrilmesinin ardından yeniden başladı.
300 yıldan fazla bir geçmişe sahip olduğu iddiası
Seyid Salih Şehristani (Hicri 1395 yılında vefat etti) “Tarihun Nihaye “ kitabında Tuveyric yürüyüşünün üç asrı aşkın süredir devam ettiğini ve hicri 61. yılında Aşura gününde Beni Esed hareketinin bir sembolü olarak icra ettiklerine inandıklarını belirtmektedir.
















4360464