سوزاندن زن افغان به اتهام توهین به قرآن مورد پسند اسلام نیست
کد خبر: 3055440
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

سوزاندن زن افغان به اتهام توهین به قرآن مورد پسند اسلام نیست

گروه بین‌الملل: دفاع از مقدسات اسلامی امری پسندیده و ارزشمند است، اما اقدام گروهی از مردم افغانستان در به آتش‌کشیدن یک زن به اتهام توهین به قرآن تنها چهره‌ای خشن از اسلام و مسلمانان ارائه می‌دهد و دستاویزی برای مغرضان علیه آیین اسلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، «فرخنده»، دختر 27 ساله افغانی است که 28 اسفندماه 93 به اتهام سوزاندن نسخه‌ای از قرآن به دست ده‌ها مرد افغان در نزدیکی مسجد «شاه دوشمشیره» در مرکز کابل به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و کشته شد و جسدش به آتش کشیده شد و پس از آن جسد وی در داخل رودخانه انداخته شد.
این امر واضح و آشکار است که این دختر افغانی اگر مجرم هم باشد، کشتن وی به این شکل به هیچ وجه مورد پسند دین اسلام نیست. اسلام دین آسان‌گیری و رحمت است. پیامبر بزرگوار و مهربان اسلام در احادیث متعددی به ترحم و مهربانی امر نموده است؛ حتی در مورد کشتن حیوانات امر فرموده که به شکل احسن و نیکو آنان را ذبح کنید. در سیره نبی مکرم اسلام و یاران مهربانش هیچ موردی شبیه این واقعه را نمی‌بینیم؛ ولی اینکه گروهی از ملت افغان بر احساسات و عواطف خود سیطره و کنترل ندارند و در هر امری احساساتی عمل می‌نمایند، هیچ ارتباطی به آموزه‌های دین رحمت و آسان‌گیر اسلام ندارد.
همچنین، اقدام شهروندان افغان در سوزاندن این دختر بهانه‌ای به دست اسلام‌ستیزان و دشمنان اسلام و مسلمانان می‌دهد تا اسلام را دین خشونت معرفی کنند، چرا که این اقدام طی روزهای اخیر به شدت از سوی رسانه‌های مغرض غربی پوشش داده شد و این رسانه‌ها تلاش کردند مسلمانان را خشونت‌طلب معرفی کنند.
این زن افغان حتی اگر به ساحت مقدس قرآن هم توهین کرده باشد، این حق برای مسلمانان وجود ندارد که خود اقدام به کشتن این فرد موهن کنند، بلکه باید این فرد موهن به دستگاه قضایی سپرده شود و قانون در مورد وی حکم دهد.
اگرچه روایت‌های متفاوتی از این ماجرا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، ولی هنوز جزئیات دقیق حادثه روشن نیست، زیرا این قتل فجیع در حالی روی داد که پدر و مادر این دختر می‌گویند که فرخنده ۲۷ سال داشت و از ۱۶ سال پیش بیماری روانی داشت و دچار اختلالات ذهنی بود و به دلیل نادانی دست به این کار زده است؛ اما برخی مقامات افغان ادعا می‌کنند که وی با این کار درصدد گرفتن تابعیت آمریکا و اروپا بوده است، اما قبل از رسیدن به هدف جان خود را از دست داد.
«صالح محمد»، یکی از فرماندهان امنیتی افغانستان در این رابطه می‌گوید: «این حادثه زمانی روی داد که یک زن، نسخه‌ای از قرآن را به آتش کشید و ده‌ها تن از رهگذران با سنگ و چوب به او حمله کردند و او را کشتند».
«حشمت استانکزی» که در روزهای گذشته به عنوان سخنگوی پلیس کابل با رسانه‌ها صحبت می‌کرد در واکنش به قتل و سوزانده شدن فرخنده در فیسبوکش نوشت: «این هم (فرخنده) فکر کرده بود مانند چند تن مرتد دیگر با این نوع عمل و توهین، تابعیت آمریکا و اروپا را بدست می‌آورد اما قبل از رسیدن به هدف جان خود را از دست داد. به دوستدارانش تسلیت می‌گویم».
صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان در واکنش به اظهارات استانکزی گفت: «پلیس کابل سخنگو ندارد و آقای استانکزی کارمند روابط عامه وزارت کشور هست. آنچه که به وزارت داخله مهم است، بررسی همه‌جانبه این قضیه است».
صدیق صدیقی اظهار داشت: وزیر امور کشور دستور داده تا در مورد این حادثه بررسی‌های همه جانبه صورت گرفته و عاملان آن‌ بازداشت شوند.
در ویدیوهایی که از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، شماری از افراد پلیس در محل واقعه دیده می‌شوند که یا بسیار ضعیف عمل‌کرده‌اند، یا ناظر ماجرا هستند بی‌آنکه در آن دخالتی بکنند و در واقع پلیس کابل که در محل حضور داشته نتوانسته از اقدام مردان خشمگین کابل جلوگیری کند و آنها کار خود را انجام دادند.
تظاهرات کم نظیر در کابل برای محاکمه عاملان قتل فرخنده
این قتل فجیع با واکنش گسترده مردم کابل مواجه شد و صد ها تن از ساکنان کابل دوشنبه هفته گذشته پس از بیانیه وزارت کشور افغانستان مبنی بر بی گناه بودن فرخنده و بی اساس بودن اتهامات وارده به وی به خیایان‌ها آمدند و خواستار محاکمه عاملان این جنایت شدند.
یکی از زنان شرکت کننده درمراسم گفت: «حمله کردند، او را کشتند، جسدش را به آتش کشیدند و سپس جسد را به رودخانه کابل انداختند. ما از دولت می پرسیم چرا این واقعه رخ داده است؟ ما از خون او دفاع می کنیم.»
یک زن دیگر که از فعالان حقوق زنان است می‌گوید: «حقوق زن در افغانستان یک مسئله فراموش شده است. زنان افغانستان به هیچ یک از حقوق خود نرسیده اند. افغانستان خطرناکترین جای دنیا برای زن‌ها است.»
آیین خاکسپاری پیکر فرخنده روز یکشنبه، دوم فروردین‌ماه، در حالی انجام شد که زنان شرکت کننده در مراسم اجازه ندادند تابوت این دختر افغان توسط مردان حمل شود. در این مراسم همچنین تعدادی از اعضای فعال نهادها و سازمان‌های مدافع حقوق زن در افغانستان حضور داشتند. تمامی افراد شرکت کننده در مراسم روز یکشنبه شعار «عدالت عدالت» سر می دادند.
بخش جنایی پلیس کابل اعلام کرد: ۱۳ نفر را به اتهام قتل فرخنده بازداشت کرده است و تحقیقات برای پیدا کردن بقیه افراد متهم ادامه دارد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بی خایه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ - ۱۹:۴۵
0
0
دقیقا اونطور که اسلام گفته رفتار کردن
captcha